Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Albert Camuse and Franz Kafka, the heroes af absurdity
Hanšpach, Daniel ; Ébert-Zeminová, Catherine (vedoucí práce) ; Listíková, Renáta (oponent)
t (ČR.) "ALBERT cAMUS A FRANz KAFKA' HRDINoVÉ ABSURDITY'' (ANG.) "ALBERT cn*Ús n*o FRANZ KAFKA' THE HERoES oF ABSURDITY'' Anotace: Naše práce se zabývá literárním vztahem dvou velkých spisovatelů.dvacátéhostoletí' Franze Kafky a Alberta Camuse, existencialismem, absurditou v umini a ve filozofii' Předmětem našeho zkoumání byly romány Proces trgzsl ratxv a cizinec rrsazicňuse, konkrétně h'avnípostavy obou děl: anti-hrdinové Joseph K. a Meursaurt.' Ň"éi snahou ovro priirizt iqich společnécharakteristiky socálního statutu a identity a společnémotivy, jakýmijsou napříkla9, l:*i", áosuroiia, oosouzení na smrt' samota' odlišnost' krize autorit, pasivita, sitný pociiviny a sebeobvinoůni' Postavy Žijív absurdním' dehumanizovaném světě' ve kterémjsou všechny hodnoty převráceny a smýsluplna komunikace se zdá být nemoŽná'
Porovnání výuky literatury na českých a francouzských gymnáziích
Hanšpach, Daniel ; Listíková, Renáta (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent) ; Ébert-Zeminová, Catherine (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou literárního kánonu, komparací požadavků maturitní zkoušky z mateřského jazyka a z literatury v České republice a ve Francii, rovněž zkoumá různé přístupy k interpretaci literárního díla a k práci s literárním textem. Disertace analyzuje, jaké jsou dovednosti a znalosti, které žák prokazuje u maturitní zkoušky, v jakém poměru je zastoupena jazyková a literární složka, jaký písemný a ústní projev je od žáka očekáván a co je výstupem maturitní zkoušky. Dále se zabývá otázkou, jakým způsobem by se mělo přistupovat k výuce literární výchovy v ČR v jednadvacátém století, na základě poznatků, které přinesla komparace českého a francouzského přístupu. V disertaci jsou rozebírána historická, kulturní i společenská východiska, jež ovlivnila dnešní vnímání literatury v obou zemích, kdy je analyzován vývoj evropského myšlení o literatuře a proměny kánonu ve vztahu k mocenským i národním zájmům. Ve výzkumné části jsou prezentovány závěry analýz českých a francouzských učebnic literární výchovy s cílem přinést srovnání různých přístupů k tematizaci a k členění učiva a také přístupů k práci s literárním textem (úryvkem literárního díla). Práce s literárním textem je ve výuce literární výchovy vnímána pozitivně vzhledem k dalšímu rozvoji školní i individuální četby žáka...
Albert Camuse and Franz Kafka, the heroes af absurdity
Hanšpach, Daniel ; Listíková, Renáta (oponent) ; Ébert-Zeminová, Catherine (vedoucí práce)
t (ČR.) "ALBERT cAMUS A FRANz KAFKA' HRDINoVÉ ABSURDITY'' (ANG.) "ALBERT cn*Ús n*o FRANZ KAFKA' THE HERoES oF ABSURDITY'' Anotace: Naše práce se zabývá literárním vztahem dvou velkých spisovatelů.dvacátéhostoletí' Franze Kafky a Alberta Camuse, existencialismem, absurditou v umini a ve filozofii' Předmětem našeho zkoumání byly romány Proces trgzsl ratxv a cizinec rrsazicňuse, konkrétně h'avnípostavy obou děl: anti-hrdinové Joseph K. a Meursaurt.' Ň"éi snahou ovro priirizt iqich společnécharakteristiky socálního statutu a identity a společnémotivy, jakýmijsou napříkla9, l:*i", áosuroiia, oosouzení na smrt' samota' odlišnost' krize autorit, pasivita, sitný pociiviny a sebeobvinoůni' Postavy Žijív absurdním' dehumanizovaném světě' ve kterémjsou všechny hodnoty převráceny a smýsluplna komunikace se zdá být nemoŽná'

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.