Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kvalifikace podle potřeb doby
Hanousková, Kateřina ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce Kvalifikace podle potřeb doby pojednává o celoživotním učení, jeho základní myšlence a hlavní znacích společnosti vědění. Věnuje se druhům a dělení celoživotního učení. Dále zmiňuje strategické dokumenty, ze kterých celá koncepce celoživotního učení vychází. V druhé části je popsán koncept celoživotního učení zavedený v České republice. Zde jsou popsány cíle konceptu celoživotního učení a způsob spolupráce systémů a organizací, které se podílejí na jeho realizaci. Poslední část bakalářské práce se věnuje analýze rozhovorů. Zde je stručně charakterizována metodologii kvantitativního výzkumu a následně je uvedeno jeho vyhodnocení. Rozhovory byly provedeny se zaměstnavateli v bezpečnostních službách, kteří mají s konceptem celoživotního učení v České republice největší zkušenosti.
Vybrané akutní stavy v pediatrii z pohledu zdravotnického záchranáře
HANOUSKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá problematikou stavů, které mohou bezprostředně ohrožovat dětský život a jsou řešeny v přednemocniční neodkladné péči výjezdovými skupinami, jejichž součástí jsou zdravotničtí záchranáři. Ti musí disponovat patřičnými znalostmi a zkušenostmi. Bez jejich časné a efektivní pomoci by u dětského pacienta mohlo dojít k ireverzibilním změnám zdravotního stavu, nebo dokonce i k úmrtí. Tato bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a část výzkumnou. Teoretická část se zaobírá rozdílnostmi pediatrického pacienta od dospělého, protože při poskytování přednemocniční neodkladné péče je důležité neustále pomýšlet na to, že dítě není malý dospělý a že péče o něj nese svá specifika, která je nutné respektovat. Dále se tato část věnuje vybraným akutním stavům v pediatrii z pohledu zdravotnického záchranáře. Výzkumná část je tvořena na podkladě kvantitativního výzkumu na základě rozhovorů obsahujícího 24 otázek, kdy výzkumný soubor tvoří skupina 12 zdravotnických záchranářů vykonávající svou profesi v Jihočeském kraji. Zahrnuje analýzu získaných dat a jejich vyhodnocení. Cílem práce je zmapovat povědomí zdravotnických záchranářů o problematice vybraných akutních stavů v pediatrii.
Vývoj postavení ženy v rodině
Hanousková, Kateřina ; Maříková, Hana (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem postavení ženy v rodině na území České republiky od 50. let 20. století. Teoretická a hodnotová část práce rozpracovává širší souvislosti této problematiky, které vidí zejména v genderové socializaci, mužských a ženských rolích a genderových stereotypech. Dále se práce věnuje rodině, jejím hlavním funkcím a významným teoriím od druhé poloviny 20. století, které se zabývají vývojem rodiny a postavení žen v ní. Jedná se především o teorie evropského a amerického kontextu, protože v tomto období byla česká sociologie zrušena a zakázána. Práce také stručně charakterizuje demografický vývoj rodiny. Zmapování hlavních událostí ukazuje historickou proměnlivost (ne)rovností mezi mužem a ženou. Výzkum je zaměřen na ženy a jejich popis obvyklých situací reflektujících každodennost v rodinném životě. Ženy byly rozděleny do tří věkových kategorií simulujících tři generace. Jejich výpovědi tak pomohly získat ucelené informace k zmapování vývoje postavení ženy v rodině na území České republiky v průběhu druhé poloviny 20. století. Výsledky výzkumu ukazují na to, že ženy jsou si spíše vědomy obecného vývoje postavení ženy v rodině než samy na svém postavení nebo postavení žen v jejich okolí. Změnu hodnotí pozitivně ve smyslu, že ženy nejsou na mužích tolik závislé, mohou budovat vlastní...
Kvalifikace podle potřeb doby
Hanousková, Kateřina ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce Kvalifikace podle potřeb doby pojednává o celoživotním učení, jeho základní myšlence a hlavní znacích společnosti vědění. Věnuje se druhům a dělení celoživotního učení. Dále zmiňuje strategické dokumenty, ze kterých celá koncepce celoživotního učení vychází. V druhé části je popsán koncept celoživotního učení zavedený v České republice. Zde jsou popsány cíle konceptu celoživotního učení a způsob spolupráce systémů a organizací, které se podílejí na jeho realizaci. Poslední část bakalářské práce se věnuje analýze rozhovorů. Zde je stručně charakterizována metodologii kvantitativního výzkumu a následně je uvedeno jeho vyhodnocení. Rozhovory byly provedeny se zaměstnavateli v bezpečnostních službách, kteří mají s konceptem celoživotního učení v České republice největší zkušenosti.

Viz též: podobná jména autorů
4 Hanousková, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.