Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Teorie PASS: diagnostický screeningový nástroj pro rodiče a učitele
Háse, Lenka ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Teorie PASS vytváří nový pohled nejen na inteligenci, ale také na způsob přemýšlení a učení se obecně. Koncept inteligence rozšiřuje o neuropsychologický pohled Luriji dává jej do možnými způsoby intervencí. Teoretický konstrukt je založen na čtyřech kognitivních procesech - plánování, pozornosti, simultánním sukcesivním zpracovávání informací. Literárně přehledová část se zabývá jednotlivými procesy a dává je do kontextu neurologickými nálezy a novodobými výzkumy. Dále se zaměřuje na vědecky ověřené způsoby, které mají za cíl tyto procesy zlepšit. Výzkumná část vychází ze screeningové metody , která umožňuje odborníkům (např. učitelům, výchovným poradcům) i laikům (např. rodičům) odhadnout kognitivní procesy svého žáka nebo dítěte. V rámci výzkumné části se podařilo tuto metodu adaptovat do českého prostředí a ověřit, že získaná data odpovídají teoretickému konstruktu a předcházejícím studiím. Na vzorku 181 dětí, jejichž kognitivní procesy posuzoval vždy jejich učitel, a zároveň i jejich rodič, se podařilo ověřit reliabilitu i validitu této metody. V závěru práce jsou diskutovány další možnosti jak ověřovat validitu Hodnotící škály PAS a její využitelnost v Klíčová slova: teorie PASS, Hodnotící škála PASS, kognitivní procesy, teorie zpracovávání informací, intervence

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.