Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spolupráce ošetřujícího personálu se stomickou sestrou
HÁLOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce je zaměřena na spolupráci stomických sester se všeobecnými sestrami, na jejich postupy při edukaci stomiků a na ošetřovatelské problémy související se stomií. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část obsahuje charakteristiku stomické sestry, stomie, její indikace, komplikace a správnou péči o ni. Dále je zde definována spolupráce zdravotnického personálu a edukace stomiků. Výzkumná část je zaměřena na spolupráci mezi stomickými a všeobecnými sestrami, na edukaci stomiků a na nejčastěji vzniklé ošetřovatelské problémy v rámci stomie. Pro výzkumnou část byly stanoveny dva cíle, ve znění: Zmapovat spolupráci ošetřovatelského personálu se stomickou sestrou. Zmapovat nejčastější ošetřovatelské problémy, se kterými přicházejí stomické sestry do styku při edukaci sester. Tato část byla zpracována formou kvalitativního výzkumného šetření pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory byly vedeny s dvěma výzkumnými soubory. První byl složen ze tří stomickcý sester a druhý ze čtyř všeobecných sester. Po dosažení teoretické saturace byly informace zpracovány formou otevřeného kódování a následně kategorizovány do sedmi kategorií. Z výsledků vyplývá, že stomické sestry a všeobecné sestry spolupracují v rámci péče o stomiky velmi často. Nejčastěji jde o odbornou pomoc při vzniku komplikací, dodání stomických pomůcek nebo edukaci pacienta. V rámci druhého cíle bylo zjištěno, že nejčastějším problémem při edukaci sester je špatné vystřihávání otvorů na stomických sáčcích a následný vznik komplikací. Dále bylo také zjištěno, že se stomické sestry snaží personál edukovat podle svých ošetřovatelských postupů, aby docházelo k co nekvalitnější edukaci pacientů. Z práce byl vytvořen informační materiál pro sestry a studenty ošetřovatelských oborů.
Child narrators in two novels: La vie devant soi and Monsieur Ibrahim et les Fleurs du Coran
Hálová, Kateřina ; Voldřichová - Beránková, Eva (vedoucí práce) ; Pohorský, Aleš (oponent)
Cílem této práce je provést porovnání vypravěčů ve dvou stylově podobných románech, La Vie devant soi Romaina Garyho a Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran Érica- Emmanuela Schmitta. Vypravěči budou analyzováni z různých úhlů pohledu a poté porovnáni. Budeme chtít dokázat, že ačkoliv jsou vypravěči dětmi, nejedná se ani v jednom případě o literaturu pro děti. K tomu bude nutné nastínit historii literatury pro děti a její tendence v průběhu dvacátého století. Vypravěči budou srovnáváni z následujících hledisek: vnější charakteristika, vnitřní charakteristika, jazyk, komunikace se "čtenářem", pojetí času a prostoru, vztah s "rádcem", reakce na smrt a nalezená životní východiska. Na závěr budou shrnuty výsledky provedené analýzy.
Hidden Presence of Romain Gary in Work by Émile Ajar
Hálová, Kateřina ; Voldřichová - Beránková, Eva (vedoucí práce) ; Pohorský, Aleš (oponent)
Tématem této diplomové práce je hledání skryté přítomnosti francouzského spisovatele Romaina Garyho v díle Émila Ajara. Až po Garyho smrti se veřejnost dozvěděla, že Émile Ajar je ve skutečnosti pouze jeden z Garyho pseudonymů, přestože on tuto skutečnost veřejně popíral. Díky této neodhalené mystifikaci mu byla podruhé udělena Goncourtova cena, přestože ji každý spisovatel může získat pouze jednou za život. Nicméně Gary ve svém testamentu tvrdí, že pozorný čtenář jeho děl by toto spojení měl ihned odhalit. Můžeme s ním souhlasit, přestože toto spojení neodhalili ani literární kritici? Práce zkoumá různé literární postupy, které spisovatelé používají k zamaskování své identity. Dále představuje "životy" obou spisovatelů. Gary Ajarovi nejen vytvořil životní příběh, ale navíc přesvědčil svého synovce, aby se za něj vydával na veřejnosti. Následuje komparativní analýza osmi knih: čtyř románů Romaina Garyho a čtyř románů Émila Ajara. Porovnáváním vybraných děl ze stejných hledisek se pokusíme zodpovědět ústřední otázku - bylo možné Garyho usvědčit ze stvoření Émila Ajara ještě během jeho života?
Child narrators in two novels: La vie devant soi and Monsieur Ibrahim et les Fleurs du Coran
Hálová, Kateřina ; Voldřichová - Beránková, Eva (vedoucí práce) ; Pohorský, Aleš (oponent)
Cílem této práce je provést porovnání vypravěčů ve dvou stylově podobných románech, La Vie devant soi Romaina Garyho a Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran Érica- Emmanuela Schmitta. Vypravěči budou analyzováni z různých úhlů pohledu a poté porovnáni. Budeme chtít dokázat, že ačkoliv jsou vypravěči dětmi, nejedná se ani v jednom případě o literaturu pro děti. K tomu bude nutné nastínit historii literatury pro děti a její tendence v průběhu dvacátého století. Vypravěči budou srovnáváni z následujících hledisek: vnější charakteristika, vnitřní charakteristika, jazyk, komunikace se "čtenářem", pojetí času a prostoru, vztah s "rádcem", reakce na smrt a nalezená životní východiska. Na závěr budou shrnuty výsledky provedené analýzy.
Metodika výuky vlastivědy místního regionu na příkladu Mariánskolázeňska
HÁLOVÁ, Kateřina
Téma diplomové práce je Metodika výuky vlastivědy místního regionu na příkladu Mariánskolázeňska. Práce se konkrétně zabývá problematikou výuky vlastivědy ve 4. ročníku základní školy. Diplomová práce plně vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, a to z vzdělávací oblasti {\clqq}Člověk a jeho svět``, z tematických okruhů {\clqq}Místo, kde žijeme`` a {\clqq}Lidé a čas``. V teoretické části práce se zabývám vymezením území Mariánskolázeňska, jeho fyzicko-geografickou charakteristikou, socio-geografickou charakteristikou, historickým vývojem území a vlastivědnými zajímavostmi v popisované oblasti. Praktická část práce vychází ze získaných informací a poznatků z předešlé části. Tvoří ji didaktické zpracování tématu pro 4. ročník základní školy, které je v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, což představuje učební text v elektronické podobě, pracovní listy s metodickými poznámkami a návrh projektu k danému tématu. Součástí práce je také dotazník, jeho analýza a následné vyhodnocení, ze kterého jsem vycházela v praktické části práce, zejména při tvorbě projektu. Diplomová práce dále obsahuje běžné kapitoly odborné práce, jako úvod, rozbor literatury, metodiku práce, závěr a seznam literatury.

Viz též: podobná jména autorů
2 HÁLOVÁ, Kamila
1 HÁLOVÁ, Karolína
5 HÁLOVÁ, Kateřina
4 Hálová, Klára
5 Hálová, Kristina
5 Hálová, Kristína
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.