Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Technologie pro tvorbu vizuálních simulací reality, jejich dostupnost, využití v masmédiích a vliv na podobu mainstreamové kultury
Chalásová, Jaroslava ; Získal, Bohuš (vedoucí práce) ; Svobodová, Lucie (oponent)
Tato práce zkoumá digitální vizuální efekt (vfx) jako technologii pro tvorbu vizuálních simulací filmové reality a jeho vliv na podobu současné hollywoodské kinematografie. Zaměřuje se zejména na průzkum narativních forem filmového vyprávění a stylu na základě srovnání výsledků bádání filmové teorie v klasické a post-klasické éře filmu. Nejprve analyzuje film jako klasické médium napříč paradigmaty, které ustanovuje poválečná filmová teorie. Pohlíží na film z ontologické perspektivy a pokládá si základní otázky vztahu filmové reprezentace k realitě. Poté film podrobuje metodologické analýze ze sémiotického hlediska, teorie narace, problematiky času a prostoru a v závěru první části se zabývá obecným vlivem technologií na filmový styl. Další čast je věnovaná historii počítačové grafiky (CG) ve filmu a popisu metod pro tvorbu digitálních vizuálních efektů. Zároveň také nastiňuje společenské a ekonomické proměny filmového média pod vlivem nových digitálních technologií. Technologické změny přivádějí film do postklasické éry, které patří předposlední blok této práce, zabývající se fenomény jako je intermedialita, hyperrealita, digitální montáž, nebo vizuální atrakce a jejich vlivu na narativní formy filmu a chápání syntetické reality. Závěr nabízí klasifikaci vfx a rozbor vybraného filmového díla na...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.