Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obraz Ruska v učebních souborech pro výuku ruštiny na středních školách a jeho reflexe žáky
Bejlková, Kristýna
Tato diplomová práce pojednává o prezentování ruské kultury a reálií v učebních souborech určených pro výuku ruského jazyka na českých středních školách. Teoretická část práce se zabývá postavením ruského jazyka ve světě a historií jeho výuky v České republice, uvádí kurikulární dokumenty. Prostor je zde věnován také významu učebního souboru v procesu učení se cizímu jazyku a uvádí současné učebnice ruštiny, které zkoumá z pohledu výuky reálií a nabývání komunikační kompetence. Praktická část práce analyzuje učební soubory Радуга по-новому, Снова Класс! a Твой шанс a nabízí kompletní přehled zastoupení reálií v učebnicích. Hlavním cílem této práce je srovnat obraz Ruské federace ve zvolených učebních souborech se skutečnými znalostmi žáků středních škol. Provedený výzkum ukazuje, že znalosti žáků se výrazně neliší v rámci jednotlivých druhů středních škol ani užívaných učebních souborů. Převážně z většiny dotázaní uvedli, že jejich učební soubor poskytuje dostatek informací týkající se reálií, avšak i přes tento fakt jejich znalosti nejsou velké. Dále bylo zjištěno, že kromě učebních souborů výrazně ovlivňují žáky také mezipředmětové vztahy, stereotypy všeobecně rozšířené v české společnosti a činnosti spojené s jejich volnočasovými aktivitami. KLÍČOVÁ SLOVA Rusko, reálie, kultura, výuka ruštiny,...
Obraz Ruska v učebních souborech pro výuku ruštiny na středních školách a jeho reflexe žáky
Bejlková, Kristýna ; Rozboudová, Lenka (vedoucí práce) ; Vasilyeva, Elena (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o prezentování ruské kultury a reálií v učebních souborech určených pro výuku ruského jazyka na českých středních školách. Teoretická část práce se zabývá postavením ruského jazyka ve světě a historií jeho výuky v České republice, uvádí kurikulární dokumenty. Prostor je zde věnován také významu učebního souboru v procesu učení se cizímu jazyku a uvádí současné učebnice ruštiny, které zkoumá z pohledu výuky reálií a nabývání komunikační kompetence. Praktická část práce analyzuje učební soubory Радуга по-новому, Снова Класс! a Твой шанс a nabízí kompletní přehled zastoupení reálií v učebnicích. Hlavním cílem této práce je srovnat obraz Ruské federace ve zvolených učebních souborech se skutečnými znalostmi žáků středních škol. Provedený výzkum ukazuje, že znalosti žáků se výrazně neliší v rámci jednotlivých druhů středních škol ani užívaných učebních souborů. Převážně z většiny dotázaní uvedli, že jejich učební soubor poskytuje dostatek informací týkající se reálií, avšak i přes tento fakt jejich znalosti nejsou velké. Dále bylo zjištěno, že kromě učebních souborů výrazně ovlivňují žáky také mezipředmětové vztahy, stereotypy všeobecně rozšířené v české společnosti a činnosti spojené s jejich volnočasovými aktivitami. KLÍČOVÁ SLOVA Rusko, reálie, kultura, výuka ruštiny,...
Porovnání ruské a české slovní zásoby tematické oblasti cestování
Bejlková, Kristýna ; Rozboudová, Lenka (vedoucí práce) ; Konečný, Jakub (oponent)
ANOTACE: Bakalářská práce porovnává českou a ruskou slovní zásobu tematického okruhu cestování. Teoretická část se zabývá lexikologií jako vědou o slovní zásobě jazyka, způsoby vzniku nových lexikálních jednotek, zejména pak procesem přejímání slov z jiných jazyků. Praktická část práce přináší porovnání konkrétní slovní zásoby z oblasti cestování a cestovního ruchu v ruském a českém jazyce, u každé jednotky je uveden její původ, význam a příklad užití. KLÍČOVÁ SLOVA: slovní zásoba, cestování, porovnávání slovní zásoby, slovník, lexikologie

Viz též: podobná jména autorů
2 Bejlková, Kamila
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.