Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Growth of vascular and skin cells on polymer materials for tissue engineering
Bačáková, Markéta ; Bačáková, Lucie (vedoucí práce) ; Smetana, Karel (oponent) ; Daniel, Matej (oponent)
Souhrn Cílem tkáňového inženýrství je vytvořit náhradu cévy nebo kůže, která by byla schopna co nejlépe simulovat funkce původní tkáně. Základem tkáňové náhrady je biomateriál o vhodné struktuře, fyzikálních a chemických vlastnostech, které zajistí úspěšnou implantaci náhrady do organismu a její kolonizaci buňkami. Vlastnosti biomateriálu významně ovlivňují adhezi, růst, diferenciaci a fenotypickou maturaci buněk. Většina biomateriálů užívaných pro konstrukci tkáňových náhrad nemá vhodné vlastnosti pro jejich úspěšnou kolonizaci buňkami. Tato dizertační práce se zaměřuje na modifikace biomateriálů s potenciálním využitím v tkáňovém inženýrství cévní a kožní tkáně. Cílem je zlepšit povrchové vlastnosti materiálů, a tím podpořit adhesi a růst buněk. Jednou z modifikací, která byla použita pro úpravu povrchových vlastností polyethylenu, byla modifikace v argonovém plasmatu. Na povrch polyethylenu ozářený plasmatem byly následně roubovány bioaktivní molekuly. Modifikace v plasmatu výrazně zlepšila rozprostření, proliferaci a fenotypickou maturaci hladkých svalových buněk cévní stěny. Gly a polyethylenglykol (PEG), naroubované na ozářený povrch materiálu, dále podpořily především rozprostření buněk a formování fokálních adhezních plaků, zatímco bovinní sérový albumin (BSA) a BSA s uhlíkovými nanočásticemi...
Inkluzivní praxe ve vzdělávání dětí-uprchlíků
Bačáková, Markéta ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent) ; Šiklová, Jiřina (oponent)
NÁZEV: Inkluzivní praxe ve vzdělávání dětí-uprchlíků AUTOR: Markéta Bačáková KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky PedF UK Český odborný výzkum v oblasti vzdělávání dětí-uprchlíků v současné době téměř neexis- tuje, přestože mezinárodně se jedná o téma hojně zkoumané a diskutované. Jeho důležitost je dána jednak vysokou zranitelností osob prchajících z vlasti z důvodu persekuce, stejně jako hlediskem lidských práv zakotveným v mnoha mezinárodních úmluvách spolu se současnými pedagogickými trendy, jako je inkluzivní vzdělávání. Zahraniční výzkum navíc ukazuje, že děti-uprchlíci nabízí společnosti zcela unikátní a nezastupitelný pohled na vzdělávací systém. Naslouchání jejich hlasům tak má potenciál nám pomoci nacházet nové odpovědi na stále se zvyšující diverzitu školní populace, a to nejenom v České republice. Předkládaný projekt disertační práce si klade za cíl podpořit diskusi v oblasti vzdělávacích zkušeností dětí-uprchlíků na území České republiky a zároveň také reflektovat zahraniční praxi zemí s mnohaletou zkušeností s mezinárodní migrací. Práce staví na případové studii skupiny přesídlených barmských uprchlíků v České republice a klade si otázku,...

Viz též: podobná jména autorů
2 BAČÁKOVÁ, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.