Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sankcionování právnických osob
Březinová, Kristýna ; Tlapák Navrátilová, Jana (vedoucí práce) ; Ivor, Jaroslav (oponent) ; Stibořík, Vladimír (oponent)
Cílem disertační práce je komplexní výklad a kritické zhodnocení problematiky sankcionování právnických osob. Práce je rozdělena do pěti kapitol, přičemž v úvodu jsou definovány základní pojmy úzce spjaté s tímto tématem, jako například pojem trestu a jeho účel ve vztahu k právnickým osobám, a zároveň je zkoumán institut trestní odpovědnosti právnických osob jako takový, jeho legislativní vývoj a jeho platná právní úprava. Jádro disertační práce tvoří detailní analýza sankcionování právnických osob, pozornost je věnována nejen platné právní úpravě sankcí obsažené především v zákoně o trestní odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim, ale zejména návrhům de lege ferenda právě ve vztahu k sankcionování právnických osob. Autor se podrobně zamýšlí nad možností zařadit do českého právního řádu sankce nové, jako například peněžitou sankci proti základnímu kapitálu či sankci ve formě dozoru nad právnickou osobou, který by mohl být v praxi vykonáván insolvenčními správci. Naopak sankce jako zákaz reklamy či uložení povinnosti přijmout trestněprávní compliance program autor vyhodnocuje jako neefektivní nebo nadbytečné. Neméně zajímavé jsou úvahy autora o změnách zákona o trestní odpovědnosti právnických osob, jako kupříkladu navrhované ustanovení obsahující demonstrativní výčet polehčujících a...
Trestní odpovědnost právnických osob v České republice a ve vybraných státech světa
Březinová, Kristýna ; Tlapák Navrátilová, Jana (vedoucí práce) ; Bohuslav, Lukáš (oponent)
Cílem rigorózní práce nazvané Trestní odpovědnost právnických osob v České republice a ve vybraných státech světa je komplexní výklad problematiky trestní odpovědnosti právnických osob. Práce je rozdělena do pěti kapitol. V úvodu jsou definovány základní pojmy s tímto tématem související a vyloženy teorie přičítání trestní odpovědnosti právnickým osobám. Dále se práce zabývá trestní odpovědností právnických osob v České republice včetně legislativního vývoje a současného zákona č. 418/2011 Sb., o trestní odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim. Následující kapitoly jsou věnovány zahraničním úpravám, konkrétně zemím anglo- americké právní kultury a vybraným zemím Evropy, Asie a Jižní Ameriky. Rigorózní práce upozorňuje na nedostatky a slabá místa jednotlivých právních úprav a zároveň se autor snaží navrhnout možné změny. Při výkladu o právní regulaci trestní odpovědnosti právnických osob v zahraničí se autor zaměřuje zejména na typické a význačné prvky těchto právních úprav a také na instituty, které české trestní právo nezná, případně navrhuje jejich možnou inkorporaci do českého právního řádu.
Problematika trestu odnětí svobody na doživotí
Březinová, Kristýna ; Tlapák Navrátilová, Jana (vedoucí práce) ; Vanduchová, Marie (oponent)
Nejzávažnější trestné činy by měly být v každé společnosti velmi přísně postihovány. Jejich trestání by tak nemělo probíhat pomocí obvyklých druhů trestů, ale naopak by měl být zvolen výjimečný právní nástroj, který by bezpečně ochránil společnost před pácháním takovýchto deliktů. V našem právním řádu je za nejtěžší zločiny udělován trest odnětí svobody na doživotí, který je vůbec nejpřísnější možnou sankcí, jež může být soudem vyřčena. Jelikož mne problematika trestu odnětí svobody na doživotí velmi zajímá, rozhodla jsem se, že si ji zvolím jako téma své diplomové práce. Navíc z důvodu, že je tento trest v našem právním řádu poměrně nový, je zde stále prostor pro jeho zkoumání a navrhování možných změn, o což bych se ráda v této práci pokusila. Pro mne samotnou jsou nejzajímavějšími aspekty tohoto tématu srovnání trestu odnětí svobody na doživotí s tresty jemu nejbližšími, exkurz do zahraničních úprav a také dopad doživotního trestu na samotné odsouzené. Touto diplomovou prací bych tedy chtěla důkladně analyzovat nejpřísnější trestní sankci českého právního řádu, trest odnětí svobody na doživotí, která slouží k potrestání nejzávažnějších zločinů páchaných v naší společnosti. Tento trest byl u nás zaveden novelou trestního zákona ze dne 2. května 1990, která nabyla účinnosti 1. července téhož roku,...
VOLNOČASOVÉ AKTIVITY DĚTÍ NA 2. STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY VE VZTAHU K VÝSKYTU SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÝCH JEVŮ (KRAJ VYSOČINA - MORAVSKÉ BUDĚJOVICE)
BŘEZINOVÁ, Kristýna
Práce se zabývá problematikou nabídky volnočasových aktivit a výskytem sociálně patologických jevů na vybraných základních školách v Moravských Budějovicích a okolí. Byl stanoven jeden hlavní cíl a dva cíle dílčí. Hlavním cílem bylo srovnání základních škol v Moravských Budějovicích a v nejbližším okolí s ohledem na volnočasové aktivity a sociálně patologické jevy. Prvním dílčím cílem bylo zjistit, jaká byla nabídka vlnočasových aktivit ve zkoumaných školách pro děti na II. stupni základních škol. Druhým dílčím cílem bylo popsat sociálně patologické jevy u dětí na II. stupni vybraných základních škol. Domnívám se, že všechny cíle práce byly splněny. Současně měla bakalářská práce ověřit jednu předem danou hypotézu. Hypotéza, že vyšší výskyt sociálně patologických jevů bude v té škole, kde bude menší nabídka volnočasových aktivit, však nebyla potvrzena. Pro zpracování daného problému byla použita technika řízených rozhovorů, sekundární analýza dat příslušných dokumentů a obsahová analýza dat dokumentů. Výzkum byl proveden kvantitativně i kvalitativně. Bylo zjištěno, že výskyt sociálně patologických jevů není závislý na nabídce volnočasových aktivit. Z výzkumu dále vyplývá, že z počtu dětí II. stupně, u nichž se objevilo sociálně patologické chování, je více těch, které nenavštěvují volnočasové aktivity nabízené základními školami. Z tohoto lze vyvodit závěr, že volnočasové aktivity nabízené základními školami pozitivně ovlivňují chování dětí ve školách v mikroregionu Moravskobudějovicka.
Informovanost dětí na II. stupni základní školy o možnostech řešení jejich problémů s výskytem sociálně patologických jevů (Moravské Budějovice)
BŘEZINOVÁ, Kristýna
Pojem sociálně patologické jevy chápeme jako nejzávažnější poruchy v chování dětí a mládeže. Společností jsou označovány za negativní a svým nositelům způsobují osobní problémy či problémy v rodině, ve škole i v širším sociálním prostředí. Jedná se o takové poruchy chování, které se projevují především jako narušení sociálních, ale také trestně právních norem. Hlavním cílem práce bylo zjistit informovanost dětí na II. stupni základních škol v mikroregionu Moravskobudějovicka o možnostech řešení jejich problémů s výskytem sociálně patologických jevů, tedy zda vědí, na koho se mohou v případě řešení svých problémů s výskytem sociálně patologických jevů obrátit. Dílčím cílem 1 bylo zjistit, kdo se podílí na informovanosti dětí II. stupně základních škol o možnostech řešení jejich problémů s výskytem sociálně patologických jevů. Dílčím cílem 2 bylo popsat sociálně patologické jevy u dětí na II. stupni základních škol. Pro zmapování problematiky bylo použito kvantitativního výzkumu. Byla zvolena metoda dotazování, technika dotazníku a metoda analýza dokumentů, technika sekundární analýza dat adekvátních dokumentů na orgánu sociálně právní ochrany dětí. Dotazníky byly rozdány dětem na II. stupni zkoumaných tříd vybraných základních škol, jejich třídním učitelům a výchovným poradcům vybraných základních škol mikroregionu Moravskobudějovicka. V souvislosti se stanovenými dílčími cíli práce byly zformulovány dvě hypotézy. Předpokládaná hypotéza 1, domnívám se, že základní informace podávají především třídní učitelé, metodici prevence a výchovní poradci, byla potvrzena. Z dotazníkového šetření vyplývá, že daný vzorek dětí byl nejčastěji poučen učiteli. Předpokládaná hypotéza 2, sociálně patologický jev je chápán jako obtížně řešitelný sociální problém v daném mikroregionu, nebyla potvrzena. Z výzkumu je patrné, že pedagogové vybraných základních škol se úspěšně zabývají problematikou sociálně patologických jevů. Lze tedy vyvodit závěr, že snaha škol v oblasti řešení a výskytu těchto jevů je ve zkoumaném období na dobré úrovni.

Viz též: podobná jména autorů
5 BREZINOVÁ, Kateřina
1 Brezinová, Katarína
5 Brezinová, Kateřina
5 BŘEZINOVÁ, Kristýna
1 Březinová, Karolína
5 Březinová, Kateřina
2 Březinová, Kristina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.