Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Screening nosičští Streptococcus agalactiae (GBS) v těhotenství
ŽIŽKOVÁ, Johana
V teoretické části mé bakalářské práce se nejprve zaměřuji na přiblížení tématu urogenitálních infekcí. Okrajově zmiňuji i infekce, které se vyskytují u mužů, poté se věnuji především infekcím urogenitálního traktu ženy. Zmiňuji zde také sexuálně přenosné choroby. Pak přecházím přímo k tématu mé bakalářské práce, kde se věnuji blíže bakterii Streptococcus agalactiae a jejího screeningu. Praktickou část věnuji osvojením metod, které se využívají pro stanovení přítomnosti Streptococcus agalactiae. Celá praktická část byla provedena v mikrobiologické laboratoři SYNLAB s.r.o. v Českých Budějovicích. Využity byly metody běžné kultivace, kultivace, která probíhala po pomnožení patogena v Todd Hewitt Broth + Antibiotics. Pokud došlo při kultivaci ke zjištění přítomnosti Streptococcus agalactiae, musel být proveden další test, abychom mohli s jistotou říct, že se opravdu jedná o tohoto patogena. Nejčastěji dochází k dourčování pomocí MALDI-TOF MS, ale může být využita také latexová aglutinace, CAMP test či biochemická test API 20 STREP. Během výzkumu bylo zpracováno 100 vzorků, které podlehly běžné kultivaci a pak kultivaci dle doporučeného postupu, kde je výtěrový tampon ještě 24 hodin inkubován v pomnožovacím bujonu Todd Hewitt Broth + Antibiotics. Ze 100 vzorků se nám pozitivita ukázala po první kultivaci ve 14 případech, po pomnožení v bujonu bylo odhaleno ještě dalších 5. Ze získaných dat a dat poskytnutých laboratoří za 3 roky jsem zpracovala statistiku, kterou jsem dále porovnala s celorepublikovými daty. Cílem mé bakalářské práce bylo seznámení se s problematikou urogenitálních infekcí a možnostmi jejich laboratorní diagnostiky. Prováděla jsem vyšetření skupiny pacientů metodou bakteriologické kultivace výtěrů z pochvy a dále kultivaci po pomnožení v bujonu Todd Hewitt Broth + Antibiotics. Následně jsem porovnala výsledky těchto dvou metod a srovnala výsledky laboratoře s frekvencí pozitivních nálezů s celorepublikovými daty.
Osobnostní rozvoj pedagoga v křesťanském a duchovním kontextu
Žižková, Johana ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce nabízí náhled na křesťanství jako na jedno z podnětných teoretických východisek osobnostního rozvoje pedagoga. Vymezuje principy osobnostního rozvoje pedagoga v duchovním, konkrétně křesťanském, kontextu a představuje možnou praktickou cestu duchovního rozvoje. Činí tak s přihlédnutím k současným společensko-kulturním podmínkám a v kontrastu s vybranými humanizujícími pojetími osobnostního rozvoje. V samotném úvodu práce je osvětlena má motivace pro výběr této tematiky, na kterou navazuje vymezení základních pojmů. Část práce je věnována nezbytné podmínce uskutečnění osobnostního a duchovního rozvoje - seberozvoji pedagoga. Následující kapitola se zabývá porovnáním přístupu teoretických východisek, která výrazně obohatila můj způsob přemýšlení o osobnostním rozvoji. Jde o humanistickou psychologii, osobnostní pojetí dítěte a hlavně o křesťanské učení, které má nezpochybnitelný vztah k osobnostnímu rozvoji, a to jak v pojetí teoretickém, tak v praktickém křesťanském životě. V závěru bakalářské práce je představen motivačně vzdělávací kurz VYTAX, který se zabývá osobnostním rozvojem pedagoga v křesťanském kontextu v praxi, a to konkrétně v prostředí Církve adventistů sedmého dne. Klíčová slova Osobnostní rozvoj, duchovní rozvoj, seberozvoj pedagoga, sebekázeň, láska, víra

Viz též: podobná jména autorů
3 ŽIŽKOVÁ, Jana
3 Žižková, Jana
3 Žižková, Jitka
2 Žižková, Johana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.