Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Muzikoterapie a její vliv na děti předškolního věku
Ševčíková, Aneta ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Tématem diplomové práce je muzikoterapie a její vliv na děti předškolního věku. Práce se skládá ze čtyř kapitol, přičemž první tři představují část teoretickou a čtvrtá část praktickou. Teoretická část věnuje pozornost muzikoterapii z historického hlediska, ale i současného teoretického a praktického pojetí. Nabízí základní informace o předškolním vzdělávání včetně popisu učitelů, dětí a instituce zvané mateřská škola, kde se objevuje i krátká zmínka o mateřské škole Štíty, ze které pochází výzkumný vzorek. Zaměřuje se taktéž na umělecké terapie obecně, kam muzikoterapie spadá a na stručnou deskripci třech dalších uměleckých terapeutických oborů, kterými jsou arteterapie, dramaterapie a tanečně - pohybová terapie. Cílem teoretické části bylo nabídnout ucelené poznatky a pomoct pochopit důležitá fakta o muzikoterapii, předškolním vzdělávání, propojení těchto dvou oblastí, a také stroze seznámit s uměleckými terapiemi a jejími dalšími obory. Všechny informace jsou podložené kvalitními publikacemi a internetovými zdroji. Praktická část se zabývá třemi případovými studiemi dětí z mateřské školy Štíty. Cílem této části bylo prozkoumat, zda muzikoterapeutické aktivity ovlivňují děti předškolního věku v oblasti soustředěnosti na grafomotorické činnosti, konkrétně na pracovní listy. Hlavní cíl vedl k...
Pedagogický odkaz Carla Orffa
Ševčíková, Aneta ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Pelzová, Markéta (oponent)
Tématem bakalářské práce je pedagogický odkaz Carla Orffa, jelikož tento hudební pedagog a skladatel vytvořil významnou metodu práce v hudební výchově známou jako "Schulwerk," kterou učitelé využívají dodnes. Práce obsahuje pouze teoretickou část zabývající se osobním i skladatelským životem Carla Orffa a rozborem jeho nejslavnějších děl. Dále se soustředí na historii Orffovy metody, Orffův instrumentář, tedy nástroje využívané v hudební praxi a úvod do díla i samotnou pětisvazkovou publikaci "Musik für Kinder," která je důležitá při hudebně-pedagogické činnosti. Práce se rovněž zabývá světovou úrovní Orffovy školy, poté pak i rozvojem hudebně-pedagogických myšlenek Carla Orffa jak v bývalém Československu, tak i v České republice (Česká Orffova společnost). V konečné části se práce zaměřuje na Orffův institut v Salcburku a využití Orffovy metody při práci s handicapovanými jedinci. Cílem teoretické části bylo přinést ucelené teoretické poznatky o hudebně- pedagogické činnosti Carla Orffa a pro zpestření nabídnout i praktickou ukázku práce v hudební výchově vycházející z jeho myšlenek. V teoretické části jsou využívány kvalitní a dostupné publikace, webové stránky a články v časopisech. Výsledkem bakalářské práce je ucelená teoretická část zprostředkovávající veškeré poznatky o hudebně-pedagogické...

Viz též: podobná jména autorů
3 ŠEVČÍKOVÁ, Aneta
2 Ševčíková, Adéla
1 Ševčíková, Alexandra
3 Ševčíková, Alice
4 Ševčíková, Alžběta
1 Ševčíková, Anežka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.