Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Avifauna Kanárských ostrovů
Červenková, Michaela ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Práce se věnuje ptačí fauně jednoho ze souostroví Makaronésie, tedy Kanárských ostrovů. Je koncipována tak, že ji lze použít jako zdroj informací i jako motivační prostředek k sledování přírody souostroví pro dospělé i zajímající se děti. Také ji lze použít jako materiál při plánování případné školní biologické exkurze, i když tato možnost je spíše teoretická. První a druhá kapitola popisují geografii a klima a třetí kapitola seznamuje s prostředím celého souostroví. Čtvrtá kapitola přibližuje hlavní ekosystémy, které se na Kanárských ostrovech vyskytují, a druhy ptáků a rostlin, se kterými se zde můžeme setkat. Pátá kapitola doporučuje lokality, kde je možné pozorovat endemické i další hnízdící druhy ptáků, ale i rarity a zatoulance a ptáky na tahu. Šestá kapitola se věnuje původu a evoluci avifauny Kanárských ostrovů a národním parkům, které byly v průběhu let založeny, aby byla chráněna ostrovní vegetace a prostředí, jež dává naději na zachování všech druhů místních živočichů. Sedmá kapitola seznamuje s endemickými druhy ptáků a uvádí, na kterém stanovišti žijí, a předkládá tabulku s přehledem druhů, kteří se na jednotlivých hlavních ostrovech vyskytují po celý rok, hnízdí zde nebo jsou letními návštěvníky a zároveň zde i hnízdí, uvádí dokonce jeden endemický druh, který již vyhynul, několik...
Interference v genderové konceptualizaci neživých referentů u maďarských bilingvistů
Červenková, Michaela ; Elšík, Viktor (vedoucí práce) ; Křivan, Jan (oponent)
Práce se věnuje možným interferencím v genderové konceptualizaci neživých objektů u bilingvních mluvčích maďarštiny a slovenštiny. Zabývá se podrobně gramatickou kategorií rodu (která je v jednom ze zkoumaných jazyků, tedy ve slovenštině, přítomná, a ve druhém zkoumaném jazyce, tedy v maďarštině, nikoli). Cílem provedeného experimentu, jehož se zúčastnily dvě skupiny mluvčích (již zmíněná skupina bilingvních mluvčích maďarštiny a slovenštiny a kontrolní skupina monolingvních maďarských mluvčích), bylo ověřit, zda přítomnost gramatického rodu v jednom ze dvou jazyků bilingvní skupiny mluvčích ovlivní jejich konceptualizaci rodu neživých objektů. Dále byla snaha zjistit, zda se jak bilingvní mluvčí maďarštiny a slovenštiny, tak monolingvní mluvčí maďarštiny shodnou ve svých odpovědích v případě některých z neživých objektů a také zda se projeví shody napříč oběma zúčastněnými jazykovými skupinami. Druhotným cílem bylo ověřit fenomén, který se objevil v odpovědích respondentů v předchozím provedeném výzkumu (Červenková, 2017) - snaha o shodu prvního fonému odpovědi s prvním fonémem názvu neživého objektu v maďarštině. K účelům experimentu byly použity tři výzkumné metody, konkrétně přiřazování lidských atributů neživým předmětům (v jednom dotazníku respondenti přiřazovali objektům mužský, resp. ženský...
Diferenciace mezenchymálních kmenových buněk
Červenková, Michaela ; Krylov, Vladimír (vedoucí práce) ; Čermák, Lukáš (oponent)
I dnes existuje řada chorob, které nejsme schopni úspěšně léčit. Pro část z nich se jeví jako perspektivní buněčná terapie prostřednictvím aplikace kmenových buněk. Mezenchymální kmenové buňky (MSCs) jsou multipotentní kmenové buňky, které můžeme izolovat nejčastěji z kostní dřeně a tukové tkáně. Jejich výhodou oproti embryonálním kmenovým buňkám je nižší riziko tumorogeneze a také menší etické problémy spjaté s jejich získáváním. Další výhodou MSCs jsou jejich imunomodulační schopnosti a možnost je transplatnovat autologně. Mezenchymální kmenové buňky diferencují primárně po mezodermální linii, tedy do osteocytů, chondrocytů a adipocytů. Je ale možné dosáhnout diferenciace MSCs i do některých buněčných typů původem z ektodermu a entodermu. Tato bakalářská práce je zaměřena na charakterizaci mezenchymálních kmenových buněk a dále na diferenciaci do konkrétních buněčných typů. Zaobírá se faktory, které diferenciaci indukují a ovlivňují. Nalezení vhodných kombinací diferenciačních činidel a faktorů, stejně jako vytvoření bezpečných diferenciačních protokolů, je potřebné pro úspěšné využití mezenchymálních kmenových buněk v aplikované medicíně. Klíčová slova: mezenchymální kmenové buňky (MSCs), diferenciace, transkripční faktor, růstový faktor, multipotence
Jmenný gramatický rod - česko-maďarské experimentální srovnání
Červenková, Michaela ; Januška, Jiří (vedoucí práce) ; Křivan, Jan (oponent)
Práce Jmenný gramatický rod - česko-maďarské experimentální srovnání se zabývá vlivem přítomnosti gramatického rodu v jazyce na konceptualizaci neživých objektů jeho mluvčími. Jejím cílem je pomocí experimentu, jenž byl proveden na češtině (tj. na jazyce s gramatikalizovaným jmenným rodem) a na maďarštině (tj. na jazyce bez gramatikalizovaného jmenného rodu) ověřit předpoklad, že čeští rodilí mluvčí se budou ve svých odpovědích orientovat pomocí gramatického rodu, na rozdíl od maďarských rodilých mluvčích, jejichž jazyk gramatický rod nemá. K tomuto účelu jsou použity dvě metody, při které mají respondenti přiřadit obrázkům neživých předmětů hlas (buď mužský, nebo ženský), respektive přiřadit rodné jméno. Sběr dat byl uskutečněn pomocí online dotazníku. Výsledky experimentu ověřily předchozí předpoklady, tedy vliv gramatického rodu na odpovědi českých mluvčích. Kromě toho přinesly zjištění, že se maďarští rodilí mluvčí při přiřazování rodného jména neživým předmětům často orientovali pomocí prvního fonému názvu předmětu. V práci je také shrnuta literatura k tématu dosavadního experimentálního výzkumu gramatického rodu. V závěru jsou diskutovány nedostatky experimentu a jsou zde nastíněna témata dalšího možného výzkumu.
Spolupráce školy a rodiny
ČERVENKOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou spolupráce školy a rodiny. Teoretická část mapuje uchopení této problematiky v kurikulárních dokumentech. Charakterizuje předškolní a základní vzdělávání podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní výchovu (RVP PV) a Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy (RVP ZŠ). Pozornost je také věnována roli učitele, rodiče i dítěte, kterou při této spolupráci sehrávají. Praktickou část tvoří výzkum, jehož cílem je charakterizovat odlišnosti spolupráce na různých typech škol (MŠ, 1.st.ZŠ a 2.st.ZŠ). Dále zjišťuji, jaké jsou zkušenosti rodičů a učitelů ze vzájemné spolupráce.

Viz též: podobná jména autorů
2 ČERVENKOVÁ, Marcela
4 ČERVENKOVÁ, Marie
15 ČERVENKOVÁ, Martina
6 ČERVENKOVÁ, Michaela
3 ČERVENKOVÁ, Milada
4 Červenková, Marie
5 Červenková, Markéta
15 Červenková, Martina
3 Červenková, Milada
4 Červenková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.