Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zámecký park Sychrov a jeho využití ve výuce přírodopisu a biologie
Čejková, Andrea ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Tématem bakalářské práce je využití zámeckého parku Sychrov ve výuce přírodopisu a biologie. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Hlavním cílem teoretické části je zpracovat charakteristiku zámeckého parku z hlediska parkové výsadby a vývoje této výsadby v průběhu historie. V první kapitole jsou uvedeny základní informace o zámku. Druhá kapitola je věnována zámeckému parku, popisuje jeho historii a sadovnickou kompozici. Praktická část je zaměřena na vybrané druhy dřevin s důrazem na jejich didaktické využití a uplatnění v návrhu botanické exkurze. Dále je vytvořen pracovní list pro žáky základní školy. Tyto materiály jsou vhodné pro exkurzi přímo v zámeckém parku. Pro následné zopakování získaných vědomostí je vytvořen pracovní list pro následnou práci v hodině.
Pojetí hodnocení ve vzdělávacím oboru Přírodopis na 2. stupni základní školy: akční výzkum
Čejková, Andrea ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá hodnocením ve vzdělávací oblasti přírodopis na 2. stupni základní školy (ISCED 2). Hlavním cílem práce je seznámit se s koncepty a metodami školního hodnocení. Následně zvolit vhodné metody a postupy hodnocení pro výuku přírodopisu a ověřit je v praxi s využitím akčního výzkumu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Nejprve jsou v teoretické části představena témata týkající se dané problematiky. Nedílnou součástí procesu hodnocení je pedagogická komunikace. Hodnocení se dále odvíjí od pojetí výuky a použitých cílů. V oblasti kognitivních cílů se nejčastěji používá revidovaná Bloomova taxonomie, ovšem dnes již používáme také Novou taxonomii výchovně vzdělávacích cílů Marzana a Kendalla (2007). Hodnocení v sobě skrývá širokou škálu možností a přístupů, nejčastěji je pro hodnocení používána klasifikace a slovní hodnocení. V práci jsou vysvětleny termíny sumativní a formativní hodnocení. Hodnocení rovněž zahrnuje různé metody výuky, aktivizace žáků a zjišťování aktuálního stavu porozumění. Dále je představena vzdělávací oblast přírodopis. Akční výzkum k ověření vybraných metod a postupů školního hodnocení v přírodopisu proběhl ve školním roce 2020/2021. Hlavní metodou sběru dat bylo dotazníkové šetření mezi žáky a jejich pozorování. Výzkumný vzorek...
Zámecký park Sychrov a jeho využití ve výuce přírodopisu a biologie
Čejková, Andrea ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Tématem bakalářské práce je využití zámeckého parku Sychrov ve výuce přírodopisu a biologie. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Hlavním cílem teoretické části je zpracovat charakteristiku zámeckého parku z hlediska parkové výsadby a vývoje této výsadby v průběhu historie. V první kapitole jsou uvedeny základní informace o zámku. Druhá kapitola je věnována zámeckému parku, popisuje jeho historii a sadovnickou kompozici. Praktická část je zaměřena na vybrané druhy dřevin s důrazem na jejich didaktické využití a uplatnění v návrhu botanické exkurze. Dále je vytvořen pracovní list pro žáky základní školy. Tyto materiály jsou vhodné pro exkurzi přímo v zámeckém parku. Pro následné zopakování získaných vědomostí je vytvořen pracovní list pro následnou práci v hodině.

Viz též: podobná jména autorů
2 ČEJKOVÁ, Alžběta
1 Čejková, Adéla
2 Čejková, Alena
1 Čejková, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.