|
Application of Balanced Scorecard
Barej, Lukáš ; Neumaierová, Inka (advisor) ; Volencová, Alena (referee)
This Master's thesis applies Balanced Scorecard in wholesale company BM MOTO s.r.o. which is focused on the purchase and sale of car accessories. This thesis is divided into theoretical and practical part. First part defines tools of strategic analysis, financial analysis INFA and Balanced Scorecard components. Practical part contains description of the company and the analysis itself. Then follows determination of strategic objectives, measures and actions for each perspective of the Balanced Scorecard. The aim of this thesis is to create a strategic map and overall assessment of the situation
|
|
Financial benchmarking
Palanevich, Yana ; Neumaierová, Inka (advisor) ; Volencová, Alena (referee)
This bachelor's thesis is focused on financial benchmarking of TULIPA PRAHA s.r.o. The aim of this work is to evaluate financial situation of the company, identify its strengths and weaknesses and to find out how efficient is the performance of this company in comparison with top companies within the same field by using INFA benchmarking diagnostic system of financial indicators. The theoretical part includes the characteristic of financial analysis, which financial benchmarking is based on and definitions of important procedures and methods. The second part describes the company in detail, the particular industry and the application of INFA financial analysis. The conclusion of this work assesses the achieved results.
|
|
Aplikace benchmarkingu v realitním odvětví
Šindelář, Jakub ; Neumaierová, Inka (advisor) ; Volencová, Alena (referee)
Diplomová práce pojednává o aplikaci benchmarkingu z pozice Realitní společnosti České spořitelny. V teoretické části práce je popsán celkový proces strategického řízení, z kterého benchmarking vychází. Poté je dán teoretický základ samotného benchmarkingu (postup, druhy, výhody, nevýhody). V praktické části práce je nastíněna situace Realitní společnosti České spořitelny na realitním trhu, její největší slabiny a je zvolen benchmark pro porovnání. Po samotné aplikaci benchmarkingu (finančního i nefinančního) jsou vyvozeny závěry a doporučení, které by měly vést ke zvýšení výkonnosti společnosti.
|
| |
| |
| |
| |