National Repository of Grey Literature 6 records found  Search took 0.00 seconds. 
Family house
Mácová, Michaela ; Chuchma, Lukáš (referee) ; Klimešová, Jarmila (advisor)
This is a new family house in a partity developted area. The building is located in the city of Brno. The building has two above grand floor and one underground floor. In the underground floor are situed a garage with standing for two cars, two warhouses, technical room, and office. In the first floor be located a study room, dressing room, bathroom, separate toilet, a spacious living room with a dinning area and kitchen. Further, there are design office, which includes office, a room for employees, washroom and toilet. On the sekond floor there are two children´s room, bathroom, dressing room and room for parents, that includes a dressing room, bedroom and bathroom. The building is based on the footings of plain concrete C16/20. I tis a brick building from the systém Porotherm. The roof is a flat with Single-roof. Build-up area is 202 m2
Comparison of runoffs from conventional and green roofs
Mácová, Michaela ; Králová, Helena (referee) ; Malá, Jitka (advisor)
This thesis deals with the comparison of rainwater and its subsequent use. Especially, it compares the rainwater from the classical and green roofs. The thesis is divided into two parts. The first part deals with roofs in general, it focuses mostly on green roofs and green roofs in Norway. It also deals with precipitation and the use of rainwater. In the second part there is a brief introduction of organization called „Open Garden“. Susequently, this art is focused on the analysis of samples and their subsequent coparison in the framework of classic and green roofs. The second part is also focused on the comparison of water quality during the time.
Our Village Hostivař Educational Project: A Case Study
Mácová, Michaela ; Havlůjová, Hana (advisor) ; Županič, Jan (referee)
Cílem diplomové práce je tedy vytvorit projekt, kterým bych do bežné školní praxe zavedla základní principy Rámcového vzdelávacího programu a zároven pri jeho realizaci dokázat, že metoda projektového vyucování vhodne rozvíjí tendence nastolené výše zmínenou reformou. Tedy, že je možno jejím prostrednictvím u žáku efektivne rozvíjet a podporovat vytvárení klícových kompetencí,2 pozitivne 1 Sbírka zákonu císlo 561/2004 Zákon ze dne 24. zárí 2004 o predškolním, základním, stredním, vyšším odborném a jiném vzdelání. Rocník 2004. Rozeslána dne 10. listopadu 2004. str. 10262-3 2 Metodický portál. Rámcový vzdelávací program pro základní vzdelání [online], c. 2005, poslední revize 29. srpna 2005 [15. února 2005 ]. Dostupné z http://www.rvp.cz./soubor/rvpzv.pdf str. 14 ovlivnovat sociální klima trídy a tak podporovat spolupráci a vzájemnou pomoc jedincu a skupin. Dále mám snahu dokázat, že metoda projektového vyucování prostrednictvím variabilnejší organizace výuky vhodne aktivizace znalosti, dovednosti, schopnosti a vlastnosti žáku.4 A že v rámci zásad metody projektového vyucování je možno v projektu prosadit ruzné strategie ucení, podporovat u žáka kreativní myšlení a logické uvažování pri rešení problému a vést ho k samostatnosti a otevrené komunikaci tak, jak to reforma vyžaduje. Pri tvorbe plánu projektu...
Our Village Hostivař Educational Project: A Case Study
Mácová, Michaela ; Županič, Jan (referee) ; Havlůjová, Hana (advisor)
Cílem diplomové práce je tedy vytvorit projekt, kterým bych do bežné školní praxe zavedla základní principy Rámcového vzdelávacího programu a zároven pri jeho realizaci dokázat, že metoda projektového vyucování vhodne rozvíjí tendence nastolené výše zmínenou reformou. Tedy, že je možno jejím prostrednictvím u žáku efektivne rozvíjet a podporovat vytvárení klícových kompetencí,2 pozitivne 1 Sbírka zákonu císlo 561/2004 Zákon ze dne 24. zárí 2004 o predškolním, základním, stredním, vyšším odborném a jiném vzdelání. Rocník 2004. Rozeslána dne 10. listopadu 2004. str. 10262-3 2 Metodický portál. Rámcový vzdelávací program pro základní vzdelání [online], c. 2005, poslední revize 29. srpna 2005 [15. února 2005 ]. Dostupné z http://www.rvp.cz./soubor/rvpzv.pdf str. 14 ovlivnovat sociální klima trídy a tak podporovat spolupráci a vzájemnou pomoc jedincu a skupin. Dále mám snahu dokázat, že metoda projektového vyucování prostrednictvím variabilnejší organizace výuky vhodne aktivizace znalosti, dovednosti, schopnosti a vlastnosti žáku.4 A že v rámci zásad metody projektového vyucování je možno v projektu prosadit ruzné strategie ucení, podporovat u žáka kreativní myšlení a logické uvažování pri rešení problému a vést ho k samostatnosti a otevrené komunikaci tak, jak to reforma vyžaduje. Pri tvorbe plánu projektu...
Family house
Mácová, Michaela ; Chuchma, Lukáš (referee) ; Klimešová, Jarmila (advisor)
This is a new family house in a partity developted area. The building is located in the city of Brno. The building has two above grand floor and one underground floor. In the underground floor are situed a garage with standing for two cars, two warhouses, technical room, and office. In the first floor be located a study room, dressing room, bathroom, separate toilet, a spacious living room with a dinning area and kitchen. Further, there are design office, which includes office, a room for employees, washroom and toilet. On the sekond floor there are two children´s room, bathroom, dressing room and room for parents, that includes a dressing room, bedroom and bathroom. The building is based on the footings of plain concrete C16/20. I tis a brick building from the systém Porotherm. The roof is a flat with Single-roof. Build-up area is 202 m2
Comparison of runoffs from conventional and green roofs
Mácová, Michaela ; Králová, Helena (referee) ; Malá, Jitka (advisor)
This thesis deals with the comparison of rainwater and its subsequent use. Especially, it compares the rainwater from the classical and green roofs. The thesis is divided into two parts. The first part deals with roofs in general, it focuses mostly on green roofs and green roofs in Norway. It also deals with precipitation and the use of rainwater. In the second part there is a brief introduction of organization called „Open Garden“. Susequently, this art is focused on the analysis of samples and their subsequent coparison in the framework of classic and green roofs. The second part is also focused on the comparison of water quality during the time.

See also: similar author names
1 MÁCOVÁ, Monika
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.