National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.01 seconds. 
Možnosti získání nových informací z policejní fotodokumentace a způsoby verifikace její kvality a přesnosti
Schmidt, Drahomír ; Frydrýn, Michal ; Marek, Zdeněk
Článek vychází ze současného stavu možností soudně znalecké analýzy dopravních nehod. V dnešní době jsou již velmi podrobně propracovány metody výpočtů nehodových dějů, chování modelů dopravních prostředků před střetem, během něj a po střetu. I přes rozsáhlý matematický popis chování jednotlivých entit při výpočtu se jedná o simulaci a výsledek je závislý na dosazených vstupních hodnotách a počátečních podmínkách. Tyto informace jsou nezastupitelné a jen obtížně je lze nahradit, neboť mají podstatný vliv na řešení nehodového děje a tedy i na výsledek znaleckého zkoumání.
Methodological tools for reducing road accidents on the expressway R46
Kocián, Karel ; Krpešová, Kateřina ; Frydrýn, Michal
The objective of contribution focuses on selected methodological approaches for reduction of road accidents. The lecture is focused on the following safety tools: Shortened analysis of traffic accidents, EuroRAP, drive-through safety inspection and conflict situations observation. In order to objectively compare these methodologies will then present the results of application of these safety tools on selected road section, which is R46. The final, the advantages of used methodologies based on empiric observations experienced within their application onto the sample road section, supplemented with recommendations on how to select the most suitable methodology in order to achieve a significant reduction of accidents on an arbitrary road section.
Analysis of the engine cooling down process
Schmidt, Drahomír ; Rozlivka, Tomáš ; Frydrýn, Michal
This article deals with the traffic accidents, especially deals with the fake accidents and the insurance frauds. It describes the method of the analysis of the engine cooling down process as a method for detection of these criminal activities.
Poměry rozsahu deformací jako kritérium fingovaných nehod
Šachl, Jindřich Jan ; Šachl, Jindřich ; Frydrýn, Michal
Ratio of EES values on vehicles after accident is usually put into context of their masses. The EES ratio can be expressed by the conversion of EES values among particular vehicles. This commonly used equation is not valid generally, because it is based on assumptions which are not complied with all types of collisions. But, is this fact well known to all experts? Many of them substitute their „own variables“ into the common equation as it is generally valid, and then, if the EES ratio does not match the “general” equation - it must be (according to their opinion) the fake accident. Unfortunately the conclusion is not usually true.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.