National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.00 seconds. 
A Three-Step Method in the Mathematics Teacher's Work. Action Research.
Šíma, Zdeněk ; Vondrová, Naďa (advisor) ; Kopka, Jan (referee) ; Fuchs, Eduard (referee)
Matematika stojí již dlouhá léta v popředí zájmu společnosti i jednotlivců. V poslední době se tak děje zejména díky probíhající školské reformě a povinnosti škol připravit své vlastní školní vzdělávací programy. Právě v souvislosti s reformou se ukazuje, jak je nutné, aby ve školách učili kvalitní učitelé, kteří na svém zlepšování neustále pracují. Jednou z možností, jak je toho možné dosáhnout, je využít akční výzkum. Cílem mé práce je mimo jiné přinést evidenci některých možností takového akčního výzkumu. Jedna z oblastí, která vyžaduje naši pozornost, je otázka výukových metod. Výzkum u nás ukázal, že čeští učitelé často prohlašují, že je nové metody nezajímají a že vystačí s těmi, které používají (Maňák, Švec, 2003). Domnívám se však, že je třeba hledat nové způsoby práce a netradiční formou vyučování získat a udržet zájem všech žáků, tedy i těch, kteří se za standardních podmínek chovají v hodině pasivně. Prvním důležitým faktorem je skutečnost, že učitel musí přesvědčit žáka o užitečnosti toho, co se má naučit. Druhým faktorem je důraz na tvořivost, samostatnost při práci, schopnost komunikace a schopnost spolupráce. Třetím faktorem je docílit u žáků pocitu odpovědnosti za vykonanou práci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

See also: similar author names
4 Šíma, Zbyněk
2 Šíma, Zdeněk
1 Šíma, Zdislav
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.