Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 175 záznamů.  začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role jedince v mezinárodních vztazích: Vůdci a jejich postavení v mezinárodním systému
Kurzweil, Matěj ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Rolenc, Jan Martin (oponent)
Cílem předkládané práce je nalézt odpověď na to, proč se vůdci rozhodují tak, jak se rozhodují. Na příkladu Karibské krize z roku 1962 se snažím analyzovat rozhodování amerického prezidenta Johna F. Kennedyho a sovětského vůdce Nikity S. Chruščova. Karibská krize byla nejnebezpečnějším momentem od druhé světové války a svět se dostal na pokraj jaderné války. Osud miliónů lidí závisel na rozhodnutí amerického prezidenta a sovětského vůdce. Na jejich rozhodování se podílelo mnoho vnitřních a vnějších faktorů a úkolem této diplomové práce je zjistit, jaké faktory a v jaké míře působily na rozhodování těchto dvou vůdců.
Faktory ovlivňující čínsko-japonské vztahy
Fingerová, Tereza ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Maslowski, Nicolas (oponent)
Diplomová práce se snaží popsat současné základní faktory vzájemných vztahů mezi Čínou a Japonskem dále také jejich vývoj a závislost. Cílem diplomové práce je identifikovat základní faktor, který určuje vztahy mezi Čínou a Japonskem a ovlivňuje je v dlouhodobém horizontu. Má teze je, že takovým faktorem je historický faktor. Práce se zabývá změnou v povaze čínsko-japonských vztahů po studené válce. Dále obsáhleji mluví o vytváření národního mýtu, nacionalismu a současných problémech souvisejících se svatyní Yasukuni a kauzou učebnic dějepisu. Poslední část práce se zabývá především teritoriálním konfliktem o ostrovy Senkaku/Diaoyu.
Diplomacie s čínskými rysy: Kulturní aspekt čínské zahraniční politiky v příkladu čínsko-americké vztahy
Fawcett, Alicia ; Maslowski, Nicolas (vedoucí práce) ; Druláková, Radka (oponent)
Nejednoznačnost v odpovědi, nedostatek komunikace a zdůvodnění opatření mají za následek negativní zobrazení čínsko-amerických vztahů. Chtěl bych dokázat kulturní význam jako hlavní faktor ovlivňující čínskou zahraniční politiku týkající se například čínsko-amerických vztahů. Použitím prvky konstruktivismu, je člověk schopen pochopit kulturní perspektivu čínské zahraniční politiky na příkladu čínsko-amerických vztahů. Kromě toho, je to osvědčený přes filozofický aplikace teorie her lstí.
Smart power in Brazilian foreign policy
Chovanová, Ľubica ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
V práci se věnuji východiskům práce teorie smart power, přičemž tuto teorii snažím aplikovat na zahraniční politiku Brazílie. Teoretická i praticky část práce se opírá o tři záladné pilíře: soft power, ekonomickou moc a vojenskou moc. V práci se snažím najít odpovědi na otázky: Jakými zdroji moci Brazílie disponuje? Do jakých nástrojů tyto zdroje přetváří při tvorbě své zahraniční politiky? Dokáže přesvědčit jiného mezinárodního aktéra o svých zájmech nebo se opírá o donucovací prostředky? Při snaze o zodpovězení těchto otázek jsem se zaměřila zejména na identifikaci nejdůležitějších zahraničně politické kroků Brazílie, které definovaly její současnou pozici na mezinárodní scéně. O konkrétní aplikaci smart power teorie na zahraniční politiku Brazílie se snažím prostřednictvím analýzy brazilského působení v peacekeepingovej misi na Haiti od roku 2004. Situace na Haiti je pro Brazílii bezprecedentní výzvou, v níž může čerpat ze soft power, ekonomických i vojenských zdrojů moci.
Protiteroristická politika Evropské unie: realita nebo fikce?
Čiháková, Barbara ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Dubský, Zbyněk (oponent)
Cílem předkládané práce je nalézt odpověď na to, zda je EU schopná navrhnout a implementovat konzistentní, ucelená a vzájemně propojená protiteroristická opatření na území svých členských států. Poté, co došlo k teroristickým útokům v USA a následně i v Evropě, začali evropští politici mnohem intenzivněji diskutovat o větší spolupráci v boji s terorismem v rámci EU. Je však otázkou, zda jsou nově přijímaná opatření dostatečně efektivní a podporovaná, aby měla dopad na globální terorismus větší, než ten, jakého by mohly jednotlivé členské státy dosáhnout samostatně.
Mass Media Influence on Foreign Policy
Ivančević, Bosiljka ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Rolenc, Jan Martin (oponent)
A main purpose of the thesis is to demonstrate and explain to what extend do media influence foreign policy of a state. Foreign policy is always under internal and external influences and media are considered to be one of those external influences that shape it. Agenda setting theory forms the theoretical frame for this thesis because it takes into consideration not just direct media-government relations but the public as well that inside of this relation serves as some sort of mediator. Besides this theory and the CNN effect as its main 'extension' identifiable victim effect and third person effect as important elements in the process of influence will be introduced as well as influence of visualization. When word 'media' is mentioned in this case it implies to television and newspapers' (both printed and online versions) messages and their influences (not just verbal but the visual ones as well). Examples and case studies will focus mostly on the US foreign policy due to its influential role, fact that the US is still the country with the most superlatives inside of international arena and the size, influence and role-model identity of its big media companies (for ex. CNN).
On the Transparency Road, with the Handbrake Engaged (European Transparency Initiative in Natural Resources)
Helwig, Daniel ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Hnát, Pavel (oponent)
The study at hand aims at understanding the "twisted fate" of the EU's initiative to provide transparency of payments in oil, gas, and mining deals. The European Commission in October 2011 followed the lead of the US Dodd-Frank Act in establishing strict disclosure requirements for businesses in the extractive industries. Its initiative demanded annual reporting of any payments made by such enterprises to public authorities of commodity exporting countries, in order to mitigate corruption of public officials via transparency of payments. Praised by NGOs, the initiative was heavily opposed by the German government and experienced efforts by the very same to water its efficacy down. Germany's uncompromising position prolonged the search for an agreement between Council of Ministers and European Parliament until April 2013. It is hypothesized that the German opposition originates in highly effective interest representation of influential domestic actors, dismissive of a tight transparency regime. To validate this, Moravcsik's Liberal Intergovernmentalism is the theoretical framework of choice. At its core lies a genuine two-step of domestic societal actors, upgrading their particular interests to "national preferences" and the subsequent agency of their governments in rational bargaining with others. However, in order for this to apply in European everyday politics, theoretical amendments have to be made. Namely, the originally disregarded influence of supranational institutions as well as a shift of bargaining arenas has to be sufficiently respected by the theoretical frame.
Lze normalizovat zahraniční vztahy mezi Spojenými státy americkými a Íránem?
Matějková, Adéla ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Matějka, Zdeněk (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o tom, zda lze normalizovat vztahy mezi Spojenými státy americkými a Íránem po Íránské revoluci v roce 1979, od kdy jsou vzájemné vztahy těchto dvou zemí pouze marginální. Tato práce identifikuje klíčové problematické oblasti vzájemných vztahů těchto dvou zemí z pohledu jednotlivce. Elaboruje nad čtyřmi základními charakteristikami rozhodování jednotlivce v zahraniční politice tří amerických prezidentů, kteří byli nejvíce aktivní v politice blízkého východu od dob revoluce v Íránu.
Azylová politika Evropské Unie
Kratochvíl, Lukáš ; Druláková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vybrané právní, politické a etické aspekty azylové politiky EU s ohledem na přijímání žadatelů o azyl. Na základě analýzy právních dokumentů Evropské unie, Rady Evropy a OSN týkajících se zadržení žadatelů o azyl shrnuje podmínky zadržení a přístup jednotlivých státních i nestátních aktérů k uprchlíkům. V politické části jsou na rozebrány principy mezinárodní ochrany uprchlíků a vývoj společné azylové politiky EU na pozadí procesů komunitarizace a sekuritizace. Poslední část se pak věnuje formulování eticky odpovědných pragmatických pravidel k řízení azylu a potažmo i migrace.
Vývoj Schengenského informačního systému
Hamouzová, Helena ; Druláková, Radka (vedoucí práce)
Schengenský informační systém působí jako kompenzační nástroj Schengenu. Jedná se o databázi s obrovským množstvím informací, které využívají kompetentní orgány v každodenním provozu. Dnešní SIS funguje s malými úpravami podle pravidel Schengenu z roku 1990, ale protože se postupem času objevují nové hrozby, je také potřeba, aby se SIS novým změnám přizpůsobil. Bylo rozhodnuto o revizi stávajícího SIS a vytvoření nového Schengenského informačního systému druhé generace. Postupně byly předkládány funkce systému, časové plány na implementaci a finanční rozpočty, až nakonec v roce 2005 Evropská komise předložila právní návrhy na spuštění SIS II. Návrhy nebyly orgány EU, ani členskými zeměmi přijaty bez připomínek, a proto se v roce 2006 objevily nové návrhy. Do data odevzdání této diplomové práce se nepodařilo přijmout finální právní texty definující SIS II.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 175 záznamů.   začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.