Mendelova univerzita v Brně

Mendelova univerzita v Brně Nalezeno 33,398 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Refactoring the Frontend of the DNA Analyser web application
Skvortsov, Mikhail
Tato práce zkoumá refaktoring stávajícího kódu do modernějšího frameworku, přičemž hlavním cílem je přechod starého projektu z Vue 2 na Vue 3 s využitím Vuetify. Zdůrazňuje význam předběžných kroků a metodologických strategií v softwarovém inženýrství a zabývá se praktickými aspekty použití technologie Docker a integrací CI/CD pipeline. Práce metodicky popisuje postupný proces refaktoringu, začínající aktualizací knihoven, pokračující různými fázemi restrukturalizace kódu a konče testováním, aby se zajistila funkčnost a spolehlivost. Tento komplexní přístup nejen aktualizuje technologický stack, ale také vylepšuje celkovou strukturu projektu.
Hodnocení bankovní výkonnosti
Prokopová, Jana
Tato diplomová práce je věnována tématu hodnocení bankovní výkonnosti velkých a malých bank v České republice v období 2018 až 2022. Hlavním cílem práce je porovnat finanční výkonnost velkých a malých bank působících v České republice, zjistit faktory způsobující rozdílnost výkonnosti a zdroje ziskovosti těchto dvou skupin bank. K hodnocení finanční výkonnosti vybraných bank je pro-vedena finanční analýza. V rámci této analýzy je využito zejména ukazatelů rentability, kapitálové přiměřenosti, kvality úvěrového portfolia či ukazatelů bankovní produktivity a nákladové intenzity. Jakožto zástupci skupiny velkých bank jsou zde analyzovány banky ČSOB, Česká spořitelna a Komerční banka. Skupinu malých bank potom zastupují Air Bank, Fio banka a Banka CREDITAS. Výsledky aplikační části práce jsou na závěr komparovány s odbornými studiemi ostatních autorů.
The Czech retail industry work environment changes in the context of the fourth industrial revolution
Rockson, Scott
Tento výzkum se snažil zhodnotit dopady čtvrté průmyslové revoluce (známé také jako Průmysl 4.0) na pracovní prostředí maloobchodu v České republice, jak by technologický pokrok mohl ovlivnit pracovní sílu v maloobchodě i pracovní místa v maloobchodním sektoru. Česká vláda tento koncept zavedla v září 2015 pod termínem „Průmysl 4.0“, což je národní plán, který má České republice pomoci být konkurenceschopnou ve svých vnitřních sektorech i v evropských protějšcích. Pro tuto studii bylo náhodně vybráno tři sta devadesát devět (399) zaměstnanců maloobchodů v Brně, aby odpověděli. Autor provedl studii s primárními daty shromážděnými pomocí dobře strukturovaných a online dotazníků, jejichž cílem bylo získat informace od zaměstnanců maloobchodu v oblasti Brna, a to jak s předem určenými možnostmi likertovy škály, tak s otevřenými otázkami, které umožňují podrobné vyjádření jejich pohledy na věc. V této studii byl použit deskriptivní a kvantitativní přístup k analýze shromážděných dat, aby se vytvořily smysluplné vztahy odpovědí na výzkumné téma. Data byla shromážděna pomocí Google formuláře, uspořádána a vyčištěna pomocí Microsoft Excel a poté analyzována pomocí tabulek, stejně jako popisné analýzy, grafů a grafů ze softwaru Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) 27.0.1. Tato studie odhalila, že maloobchodní prostředí zažilo implementaci technologií Průmyslu 4.0 a zaměstnanci byli zaškoleni k používání těchto nových technologií. Zaměstnanci prozradili, jak některé z jejich manuálních úkolů převzala technika, čímž si usnadnili práci, ale pak se zase zredukoval počet úkolů, na kterých musí pracovat. Bylo zjištěno, že tím, co zaměstnanci předvídají do budoucna, bude pro zaměstnance maloobchodu méně pracovních míst a úkolů, které mohou dělat a proto je nutné, aby přijali změny, vybavili se nezbytnými dovednostmi, aby zůstali relevantní a přizpůsobili se těmto nevyhnutelným dopadům. Autor předložil vládě, maloobchodnímu sektoru a jeho zaměstnancům několik návrhů, aby přežily dopady této revoluce.
??Využití short-form videí pro propagaci dekorativní kosmetiky u generace Z?
Zamrazilová, Linda
ZAMRAZILOVÁ, Linda. Využití short-form videí pro propagaci dekorativní kosmetiky u generace Z. Brno, 2023. Bakalářská práce. Mendelova univerzita v Brně. Vedoucí práce Ing. Stanislav Mokrý, Ph.D. Digitální marketing je v této době velmi důležitým aspektem pro efektivní marke-tingovou strategii. Jedním z důležitých nástrojů e-marketingu jsou krátká videa, také lze nazvat „Short-form videa“, která nejsou delší než 1 minutu a mají za účel rychle zaujmout. Existuje spousta platform, která poskytují službu sledovat a také nahrávat krátká videa jako jsou například Instagram, YouTube a TikTok. Stejně rychlý svět jako ten digitálního marketingu je i svět dekorativní kosmetiky, kde se trendy mění téměř každý den, takže krátká videa jsou ideálním nástrojem na jeho propagaci. Tato práce zkoumá a navrhuje inovativní marketingové strategie pro kosmetický průmysl v digitálním prostředí, s důrazem na specifika chování generace Z. Konkrétní návrhy jsou prezentovány pro společnost Notino, online obchod s kosmeti-kou a parfémy působící v Evropě. Cílem je poskytnout nový pohled na využití digi-tálních médií a influencer marketingu v rámci kosmetického průmyslu a inspirovat k efektivním online marketingovým strategiím.
Determinants of pro-environmental behavior among students
Kopecká, Lucie
Diplomová práce se zabývá determinanty pro-environmentálního chování studentů a absolventů českých vysokých škol. Podle mnoha vědců z celého světa musí lidstvo změnit své chování ve vztahu k životnímu prostředí, protože jinak může čelit katastrofálním následkům globálního oteplování. Ke změně klimatu značnou měrou přispívá právě nešetrné chování lidí k přírodě. Na základě výzku-mu determinantů pro-environmentálního chování by mělo být možné zjistit, jaké faktory pozitivně ovlivňují chování prospěšné pro životní prostředí. V konečném důsledku pak stanovit metody, které by mohly šetrné chování k přírodě podpořit. Primárním cílem diplomové práce je zjistit, jak vybrané determinanty ovlivňují pro-enviromentální chování studentů a absolventů českých vysokých škol. Na základě těchto zjištění pak vytvořit doporučení pro firmy, s cílem zvýšit pro-environmentální chování studentů a absolventů českých vysokých škol. Sekundárním cílem této práce je zjistit, zda podnikatelské aktivity v oblasti společenské odpovědnosti firem ovlivňují rozhodování studentů při výběru zaměstnání a stanovit doporučení pro firmy. V této práci jsou nejprve objasněna teoretická východiska věnující se pro-environmentálnímu chování a jeho determinantům. Poznatky z této části jsou následně uplatněny v praktické části práce, která zahrnuje vyhodnocení dotazníkového šetření s 232 validními respondenty. Cíl práce byl naplněn pomocí ověření sebedeterminační teorie a teorie sociálních interakcí ve vztahu k pro-environmentálnímu chování. Byla formulována doporučení pro firmy, která mají za cíl zvýšit pro-environmentální chování studentů a absolventů. V neposlední řadě bylo zjištěno, které oblasti a aktivity společenské odpovědnosti firem ovlivňují rozhodování zkoumaných subjektů při výběru zaměstnání. Tyto výsledky poskytly základ pro stanovení doporučení pro firmy, tak aby mohly zvýšit svou atraktivitu na trhu práce.
Kompatibilita zlepšování ukazatelů wellbeingu
Dlabaja, Zdeněk
V této diplomové práci je představen jeden z nejmodernějších konceptů monitorování wellbeingu v ekonomickém kontextu, a to Better Life Index od OECD. Tento kompozitní index, obsahující 11 témat, se zabývá jak materiálními stránkami kvality života, tak i dalšími nemateriálními oblastmi. Cílem této práce bylo zjistit, zda jsou takové oblasti kvality života zkoumané OECD vzájemně kompatibilní. Tato problematika je zkoumána v analytické části na základě korelačních vztahů v časových řadách ukazatelů a ve statických ukazatelích Better Life Indexu. Výsledky analýzy jsou následně diskutovány a zařazeny do kontextu s dalšími zdroji a názory jiných autorů. V závěru jsou prezentována hlavní zjištění a poselství této práce pro příjemce Better Life Indexu.
Vliv Průmyslu 4.0 na pracovní trh v ČR
Novák, Ondřej
Diplomová práce zkoumá vliv konceptu Průmysl 4.0 na pracovní trh České republiky v jednotlivých krajích. Cílem je zhodnotit situaci na trhu práce v jednotlivých krajích ČR. Zkoumán je také vývoj nezaměstnanosti a počet pracovních míst s ohledem na Průmysl 4.0
Sexismus v reklamě a jeho vliv na nákupní rozhodování generace Z
Krikelová, Lucie
Krikelová, Lucie. Sexismus v reklamě a jeho vliv na nákupní rozhodování generace Z. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2022. Tato bakalářská práce pojednává o vlivu sexismu v reklamě na nákupní rozhodování generace Z. Hlavním cílem této bakalářské práce je zjištění, zda sexismus v reklamě ovlivní nákupní rozhodnutí generace Z pozitivně či negativně. Teoretická část je věnována literární rešerši, kde jsou objasněny základní pojmy, které jsou dále v této bakalářské práci rozvíjeny. Pomocí dotazníkového šetření jsou prezentována získaná data. Na základě výsledků získané z praktické části a odborné literatury, jsou formulována doporučení, která povedou ke zlepšení vnímání značky generací Z.
Změny v odvětvových strukturách v České republice
Man, Lukáš
Bakalářská práce si klade za cíl porovnat změny v odvětvové struktuře, dle klasifi-kace NACE, České republiky. Literární rešerše se bude zabývat teoretickým poje-tím strukturálních změn s jejich příčinami, a to hlavně z hlediska technologického pokroku a globalizaci. Analytická část se bude zabývat analýzou strukturálních změn v letech 2007-2017 podle 3 vybraných kritérií a to zaměstnaností, hrubou přidanou hodnotou a průměrnými hrubými mzdy. Dále budou porovnávaný 3 vybraná odvětví se Slovenskou republikou.
Návrh marketingové komunikace lyžařského střediska Ski Aréna Karlov
Hrůzová, Veronika
Hrůzová, V. Marketingová komunikace lyžařského střediska Ski Aréna Karlov Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Hlavním cílem bakalářské práce je na základě analýz současného stavu marketingové komunikace navrhnout novou formu, která povede ke zvýšení počtu návštěvníků a zároveň zvýšení loajality a posílení vztahů zejména se stálými návštěvníky střediska. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. První část je věnovaná zkoumání dané problematiky v domácích, ale i zahraničních publikacích. Další část se zabývá cílem práce, metodikou práce, analýzou a následně identifikací cílového segmentu. V práci je také využit kvantitativní průzkum prostřednictvím elektronického dotazníku. S ohledem na výsledky kvantitativního průzkumu je vytvořen návrh a doporučení, které jsou v souladu s cílem. Součástí návrhu jsou nákladové položky.

Mendelova univerzita v Brně : Nalezeno 33,398 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.