Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 150 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prózy Rudolfa Kronbauera
KAŠPÍRKOVÁ, Karolína
Tato bakalářská práce podává přehled prozaického díla Rudolfa Kronbauera, zkoumá jeho dobovou i sekundární recepci a analyzuje jeho texty z hlediska realismu a naturalismu. V úvodní části práce jsou shrnuty základní údaje o životě a díle autora. Následně jsou shromážděny a zhodnoceny doklady o dobové i sekundární recepci Kronbauerových děl. V analytické části se práce zabývá otázkou, do jaké míry a jakým způsobem se v různých vrstvách textů projevují prvky naturalismu. Tato analýza je provedena pohledem literární diskurzivity a zahrnuje základní naratologické parametry, jako jsou vypravěč, postavy, prostředí a děj. Pozornost je věnována také celkové reprezentaci světa, jak ji utváří a prezentuje zkoumaný materiál.
Soběslav Pinkas, český malíř (1827 - 1901)
Brožová, Kristýna ; Prahl, Roman (vedoucí práce) ; Machalíková, Pavla (oponent)
Cílem diplomová práce je monografické zpracování života a díla Soběslava Pinkase (1827-1901), jednoho z nejdůležitějších představitelů české realistické malby. Na základě historického pozadí je představen Pinkasův osobní vývoj, který vedl k rozhodnutí stát se umělcem. Pinkas se ještě jako student práv zapojil do revolučního dění v roce 1848 a o rok později se stal ilustrátorem Šotka. Žádost po demokracii v politické a sociální oblasti mu postupně otevřela cestu k novému umění. Studium na Akademii v Praze a poté v Mnichově neodpovídalo jeho představám, a proto se zapsal do soukromého ateliéru Johanna Baptisty Berdellého. Po krátkém pobytu v Praze odjel jako jeden z prvních českých umělců studovat do Paříže, kde se stal žákem Thomase Couturea. Pobyt ve vesnici Marlotte a setkání s dílem Jeana-Françoise Milleta mu otevřelo novou oblast námětů a výtvarného podání. Přijetí moderní francouzské malby se nesetkalo v Čechách s pochopení, což může být jeden z důvodů, proč se po návratu do vlasti přestal věnovat v malbě. Stal se učitelem kreslení na Vyšší dívčí škole, byl členem Umělecké besedy, zasedal v soutěžních komisích na výzdobu Národního divadla a především se prostřednictvím Alliance française věnoval propagaci česko-francouzských vztahů. Tato práce rovněž zahrnuje katalog umělcových děl.
Venkovské motivy v díle Václava Brožíka
Hervertová, Kristýna ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Předmětem bakalářské práce je zkoumání venkovských motivů v realistické malbě Václava Brožíka, které tvořil převážně v devadesátých letech devatenáctého století. V první části práce se zaměřím na charakteristiku osobnosti umělce a jeho život, který byl bohatý na mecenáše, studijní cesty, ale především seznámení s pařížským prostředím. Druhou probíranou látkou související s Brožíkem, bude analýza tvorby barbizonské školy, jejích hlavních představitelů. V návaznosti na tvorbu Milleta a také Courbeta později srovnám, jak se vliv barbizonské školy odrazil na Brožíkových dílech. Brožíkovy venkovské náměty rozeberu ve čtyřech částech. Ať už se budu zabývat tématy komunikace, dvojic, osamělosti nebo mužského prvku v obrazech, pokusím se nahlédnout "za obraz" a zkusit objasnit,proč zachycovalprávě tyto náměty.Brožíkovo znázornění venkovských námětů srovnám v poslední kapitole s tvorbou jeho současníků.
Zobrazení venkova v dílech malířů 19. století
MARTÍNEK, Miroslav
Bakalářská práce Zobrazení venkova v dílech malířů 19. století se sestává ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část popisuje vývoj zobrazování venkovského prostředí v malířských dílech 19. století. Hlavní pozornost je věnována západní malířské tradici a významným českým malířům. S ohledem na toto téma je zmiňován i historický kontext, který přispívá k lepšímu porozumění danému tématu. Praktická část rozvíjí poznatky z teoretické části v podmínkách dnešního venkova. Podobně jako u popisovaných malířů je zpracován skicový materiál, který slouží k získání zkušeností k závěrečným krajinomalbám. Na samém konci se v přílohách mohou čtenáři seznámit s obrazovým materiálem, na který je v textu odkazováno.
Krajinomalba Julia Mařáka a odkaz jeho tvorby
HRUBÁ, Alžběta
Teoretická část této kvalifikační práce se zabývá krajinomalbou a dílem Julia Mařáka. První část popisuje vývoj zobrazování krajinných motivů v historii umění a rozvoj krajinomalby v 19. století. Dále jsou čtenáři seznámeni s životem umělce Julia Mařáka a jeho odkazem. Praktická část je inspirována dílem Julia Mařáka a zaměřuje se na malby lesních zákoutí.
Prízraky a ilúzie
Arendárik, Ján ; Stratil, Václav (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Predmetom mojej praktickej diplomovej práce je maliarska reakcia na fotografie z rokov 1915 – 1930. Vnímam ich ako „fotografie mŕtveho sveta“ čiže ľudí, ktorí už nežijú avšak prostredníctvom dochovanej fotografie predpokladám, že tieto fotografie sú dôkazom ich existencie.
Ochránce Země plazů
Hrdličková, Romana ; Kvíčala, Petr (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma Ochránce Země plazů pojednává o podobnosti lidí a zvířat, konktrétně chameleonů. Obsahuje tři olejomalby na plátně.
Skutky
Kopčil, Tomáš ; Palla, Marian (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Za skutek považuji určitou událost ve vnějším světě záležející na jednání člověka, která může mít znaky jednoho či více uměleckých činů anebo nemusí vykazovat znaky žádného uměleckého činu. Tato událost je pak jako skutek vymezena v příslušném aktu. Umělecký čin ve vztahu ke skutku představuje jistou konstrukci. Podstatu skutku tak představuje jednání umělce a následek tímto jednáním způsobený, který je relevantní z hlediska dějin výtvarné kultury. Jednání je projev vůle umělce ve vnějším světě, spočívající v konání nebo opomenutí, nekonání.
Cluster World
Delong, Marek ; Artamonov, Vasil (oponent) ; Šrámek, Jan (vedoucí práce)
Ve své práci se zabývám především všudypřítomností internetu a informačních technologií, zhroucením fyzického prostoru v síťové kultuře a nekonečnou reprodukovatelností a proměnlivostí digitálních materiálů, nicméně i jejich zpětným aplikováním do výstavního prostoru. Věnuji se rovněž změně podstaty autorství, tedy situací, kdy se poté, co se umění zaznamená a vystaví na internetu, stává „materiálem v oběhu“. Autorství díla je takřka nedohledatelné, stejně jako jeho původní kontext. Umělecký výstup se mění z auratického předmětu na soubor (file), který podléhá architektuře sítě. V posledních dvou desetiletích se radikálně změnil vztah mezi obrazem a textem, jazykem a významem, tělem a prostorem, subjektem a objektem. Úkolem umění již není vytvářet jedinečná, originální díla, ale pohlížet na stávající zásoby obrazů, objektů a prostorů jako na jevy zbavené subjektu.
Tělo - (mrtvá gorila)
Bílek, Ondřej ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Realisticky modelovaná socha mrtvého zvířecího těla zbavená své srsti a přebírající barevnost těla lidského. Problematika morálního přístupu k lidské nadřazenosti nad ostatními druhy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 150 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.