Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 574 záznamů.  začátekpředchozí568 - 574  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti využití e-learningu pro výuku programování
Svoboda, Ondřej ; Švecová, Jarmila (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Cílem práce je vytvořit souhrnný pohled na problematiku e-learningu a uvést doporučení pro výuku programování. Dále vytvořit materiál, který by měl pomoci studentům začínajícím s objektově orientovaným programováním. V teoretické části jsou popsány formy elektronické výuky včetně úlohy ICT. Jsou srovnány výhody a nevýhody e-learningu oproti klasické výuce a podán obraz vývoje tohoto odvětví od historie po současnost i s výhledem do budoucna. V samostatné kapitole jsou uvedeny nejdůležitější standardy včetně standardizačních organizací. Také jsou zhodnoceny formy e-learningu ve vztahu k výuce programování. Součástí je webová prezentace obsahující výklad základních pojmů spojených s objektově orientovaným programováním. Při výkladu pojmů se autor snaží pojmy co nejvíce přiblížit realitě pomocí různých příkladů. Cílem je poskytnout na pojmy další možný pohled. Prezentace dále obsahuje materiály, které mají pomoci studentům zvládnout první dvě cvičení předmětu 4IT101 Základy programování. Každý úkol obsahuje sepsaný postup nutný pro jeho splnění a animaci provádějící postupem krok za krokem.
Informační gramotnost v ČR
Matouš, Vladimír ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Práce se zabývá informační gramotností jako novým fenoménem ve vzdělávání. V první části definuje co jsou informace, jak probíhá komunikace. V dalším textu se práce věnuje problematice informací a dezinformací, definuje co jsou nová média a jaká jsou jejich specifika. V další části se práce věnuje informační gramotnosti, definuje její jednotlivé složky a jejich obsah, zabývá se jejími přínosy, které vyplývají z jejího dosažení jak pro jedince, tak pro společnost jako celek. Dále je obsah jednotlivých složek informační gramotnosti rozčleněn do tří úrovní, které odpovídají třem stupňům vzdělání. Následně je rozebíráno dosahování informační gramotnosti na těchto třech stupních a porovnáno s definovanými úrovněmi. Na základě tohoto porovnání jsou v poslední části práce definována doporučení, která by měla vést ke zlepšení dosahování informační gramotnosti ve vzdělávacím cyklu.
Webová aplikace pro testování programů při výuce
Podolka, Luděk ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat možné způsoby řešení kompilace, spouštění a testování uživatelských programů v jazyce Java v prostředí webového serveru. Dalším cílem je navrhnout a implementovat webovou aplikaci, která by umožňovala studentům psaní a testování jednoduchých programů při výuce Javy. Metodou dosažení cíle je studium relevantních zdrojů, zejména dokumentace a zdrojového kódu projektů implementujících dynamické spouštění programů. K dosažení cíle praktické části autor využívá analýzu požadavků a principy implementace agilní metodiky extrémního programování. Pro názornost návrhu aplikace jsou použity prvky notace jazyka UML. První část práce je zaměřena na teorii spouštění programů v Javě, načítání tříd, kompilaci zdrojových kódů a bezpečnost programu. Dále je uveden přehled nástrojů, které vznikly následným vývojem a jsou postaveny nad těmito základními koncepty. Jedná se dynamické modulární systémy, nástroje pro testování software, nástroje pro automatizaci sestavení a integrační servery. Tyto nástroje implementují dynamické spouštění programů. Třetí skupinou jsou nástroje vhodné pro kvalitativní analýzu zdrojového kódu, které mohou být využity při vytvářené webové aplikace pro účely výuky. V praktické části autor shrnuje zadání úkolu vytvoření webové aplikace a provádí analýzu požadavků. Na základě požadavků se autor krátce věnuje vnitřnímu uspořádání webové aplikace. Detail návrhu aplikace je demonstrován na vybraném uživatelském příběhu. V textu je zařazen přehled technologií a nástrojů použitých k řešení praktické části. Nedílnou součást práce tvoří webová aplikace provozovaná na adrese http://kitscm.vse.cz/tppv. Vlastním přínosem autora je vytvoření přehledu problematiky potřebné k úspěšné analýze, návrhu a implementaci webové aplikace pro testování programů a samotný výsledek provedení těchto procesů.
Analýza možností Microsoft Dynamics AX a jeho výuka na VŠE
Zimák, Tomáš ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Palyza, Tomáš (oponent)
Hlavním cílem této práce je vytvoření příručky pro účely kurzu informační systémy 1, vyučovaného na VŠE. Příručka stručně popisuje MS Dynamics AX 2009 jako celek a následně poskytuje bližší popis jednotlivých modulů systému. Nedílnou součástí jsou i školící scénáře pro účely výuky, na kterých studenti budou mít si ověřit svoje znalosti. Dalším cílem této práce je nakonfigurování prostředí v MS Dynamics AX 2009 pro školní účely a jeho předání spolu s touto prací ve formě dat. Výše uvedených cílů chci dosáhnout pomocí znalostí a dovedností z oboru. Absolvování předmětu, pro který je tato práce částečně určena, je také dobrým vodítkem pro správné zacílení mé práce. Přínosem je vytvoření příručky, která pomůže zkvalitnit výuku předmětu informační systémy 1 a poskytne dobrý základní informační zdroj pro práci s MS Dynamics AX 2009. Nezpochybnitelným přínosem je nakonfigurování celého systému pro účely VŠE.
Návrh strategie konkrétní jazykové školy
Nová, Jana ; Vojík, Vladimír (vedoucí práce) ; Mejdrech, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou pozice jazykové školy Bonna Lingua v Ústeckém kraji. Práce analyzuje jak postavení firmy vůči jejímu okolí tak i detailně zkoumá její vnitřní procesy a zároveň navrhuje možnosti, které mohou vést ke zlepšení její pozice.
Nástroje a možnosti komunikace a jejich využití v pedagogice
Vlasatý, Petr ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Vilím, Tomáš (oponent)
Komunikace je základním prostředkem k předávání informací a tedy i pedagodické činnosti. Úspěšnost výuky závisí na vhodném způsobu komunikace a její kvalitě. Srozumitelnost výuky a pochopení přednášeného tématu může významně ovlivnit použití vhodné prezentační techniky. Při práci s touto technikou je nutný její správný výběr i vhodné začlenění ve výuce, stejně jako předchozí příprava podkladů a zvážení všech důležitých vlastností prostředí, kde bude výuka probíhat.
Srovnávací studie výuky informatiky na vysokých školách v České republice a v německy mluvících zemích
Kýval, Václav ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Hradil, Martin (oponent) ; Nováček, Jan (oponent)
Definice informatiky jako vědy, trendů a budoucího vývoje. Definice a popis 5 základních informatických studijních oborů. Stanovení metodiky pro porovnávání kvality ve výuce informatiky. Srovnání 19 vysokých škol a univerzit ve 4 evropských zemích, které informatické předměty vyučují. Tvorba základních studijních plánů pro informatické obory.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 574 záznamů.   začátekpředchozí568 - 574  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.