Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zásuvný modul do Blenderu pro převod modelů na vektorovou grafiku
Kopáček, Jiří ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce řeší návrh a implementaci několika rozšíření už dříve existujícího modulu (pluginu) pro software Blender. Tento plugin dříve sloužil k převodu 3D modelů ve scéně Blenderu na soubor 2D vektorové grafiky ve formátu SVG. Mezi nová rozšíření patří podpora převodu také pro křivky, texty, nástroj Grease Pencil či anotace a jejich vzájemné hloubkové řazení a také podpora třídění do kolekcí, využívání kamerových objektů a tvorba animací. Mezi vylepšení existujících částí patří kompletní přepracování uživatelského rozhraní, rozšíření možností novým materiálovým systémem a oprava některých starších chyb kódu. Výsledkem implementace je nová verze pluginu, která umožňuje uživateli efektivně tvořit složitější vektorové obrázky v Blenderu s více možnostmi stylizace výstupu.
Vektorová grafika ve volnočasovém vzdělávaní
VOLFOVÁ, Terezie
Práce se zabývá tvorbou výukového kurzu se zaměřením na vektorovou grafiku v rámci volnočasových aktivit. Úkolem kurzu je osvojení si základních nástrojů a funkcí v grafickém programu Adobe Illustrator. Pochopit, jak funguje vektorový program a samotný vektor, jaké má využití vektorová grafika. Teoretická část představuje termíny volný čas, pedagogika volného času, mládež, zájmové činnosti, výtvarná výchova, vektorová grafika, barvy a formáty. Praktická část se zaměřuje na samotný kurz, kde se účastnící během tří setkání učí tvořit ve vektorovém programu.
Vektorový grafický výstup z HTML renderovacího stroje
Chocholatý, Tomáš ; Rychlý, Marek (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje problematice vykreslení webových stránek pomocí vektorové grafiky. Je zde popsán experimentální zobrazovací stroj CSSBox a jeho již existující knihovny pro vykreslení vektorové grafiky v PDF a SVG. Cílem je navrhnout společnou strukturu pro tyto dvě knihovny a co nejvíce sjednotit postup vykreslování webových stránek ve vektorové grafice. V práci je proveden rozbor chybně implementovaných částí existujících řešení a popsány nedostatky, které bude nezbytné doimplementovat tak, aby výsledná vektorová grafika splňovala standard CSS3. Dále zde bude popsán proces implementace včetně opravy všech nefungujících původních řešení a bude popsán princip sjednocení jednotlivých části pro generování obou dvou vektorových formátů. V závěru práce budou zhodnoceny výsledky vlastního testování a výstupy z generování reálných webových stránek.
Nástroj pro import a animaci vektorové grafiky v jazyce MATLAB
Šustáček, Daniel ; Appel, Martin (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem nástroje pro import a animaci vektorové grafiky SVG v jazyce MATLAB. První část práce se zabývá způsobem importu SVG formátu do prostředí MATLAB a následnými principy vykreslení jednotlivých elementů SVG. Druhá část objasňuje vytvoření nástroje pro animaci pohybu mechanismů v rovině definovaných ve formátu SVG.
Blender plugin pro převod modelů na vektorovou grafiku
Kopáček, Jiří ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce řeší návrh a implementaci rozšíření (pluginu) pro software Blender. Toto rozšíření přidává funkcionalitu převodu 3D modelů ve scéně Blenderu na soubor 2D vektorové grafiky ve formátu SVG tak, aby tento soubor reprezentoval původní scénu. Práce se zabývá tvorbou uživatelského rozhraní pluginu, převodem souřadnic vrcholů modelů ze 3D souřadnic scény na 2D souřadnice okna, výpočtem barvy výsledných polygonů na základě osvětlení a barvy materiálu, řezáním konfliktních (zaklíněných) objektů a určováním pořadí, v jakém je třeba výsledné polygony vykreslit. Výsledkem implementace je plugin, který umožňuje uživateli namísto ruční tvorby 2D vektorových obrázků vytvářet 3D modely, které lze následně ze scény Blenderu převádět (fotit) do souborů vektorové grafiky ve formátu SVG.
Možnosti využití SVG ve webovém designu
VČELÁK, Tomáš
Cílem bakalářské práce je představit možnosti využití jazyka SVG (Scalable Vector Graphics) ve webovém designu. Jazykem SVG vzniká škálovatelná vektorová grafika, která vzhledem k problematické podpoře ve starších verzích prohlížeče MS Explorer nenašla dlouho na webu uplatnění. V současné době je již možné plně využít výhod SVG při tvorbě front-end webu, jako je např. nezávislost na rozlišení displeje (mj. v souvislosti s nástupem Retina displejů), možnost libovolné změny velikosti bez ztráty vizuální kvality grafiky, strojová čitelnost obsahu a především minimální datová náročnost, díky nimž byl jazyk SVG také zařazen do rodiny HTML5 technologií. Autor se ve své práci zaměří na způsoby získání SVG k využití pro webový design včetně generování PNG alternativ a na varianty implementace SVG do kódu webu. Základem práce bude demonstrace využití SVG pro práci s webovým textem (výplně, přechody, filtry, animované efekty), s obrázky (výřezy a filtry), pro animace zatržítek a ikon, animované interakce s formulářovými input poli a tlačítky, interakční přechody, tvorbu bannerů a map s využitím animací cest apod. Vše bude představeno na vlastní webové prezentaci s mnoha originálními praktickými příklady se zdůrazněním výhod použitých technik v porovnání s tradiční webovou grafikou bitmapovou.
Generation of Vector Images using Evolutionary Algorithms
Drázdová, Zuzana ; Pilát, Martin (vedoucí práce) ; Křen, Tomáš (oponent)
Použití evolučních algoritmů pro generování obrázků je zkoumáno už několik desetiletí. Potenciál tohoto přístup spočívá v kreativitě genetických operátorů a širokých možnostech automatického hodnocení řešení. Jedinci mohou být vyvíjeni, aby připomínali existující obrázek nebo mohou být použita jiná kritéria jako například umělecký dojem. Generování vektorových obrázků podle rastrové předlohy bylo v posledních letech věnováno hodně pozornosti. Tento přístup nabízí hned několik výhod. Rozměry vektorových obrázků mohou být snadno změněny bez ztráty přesnosti. Další výhodou je možnost jednoduše upravovat jednotlivé objekty v obrázku. Ta byla při návrhu algoritmů dosud opomíjena. Chceme využít plný potenciál vytvořených obrázků navržením vhodného algoritmu. Naše metoda vytváří vektorové obrázky, které jsou podobné rastrové předloze, mohou být snadno upravované a mají zajímavý umělecký nádech. Vyvinuli jsme tři postupy, které se liší v přístupu k reprezentaci jedinců, genetickým operátorům, vyhodnocení a celkovém stylu výsledků.
Generátor vizitek
Vavro, Tomáš ; Prustoměrský, Milan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Vizitky sú stále dôležitou súčasťou komunikácie a používajú sa ako nosič základných údajov o svojom majiteľovi. Táto bakalárska práca sa zaoberá tvorbou internetovej aplikácie určenej pre generovanie vizitiek. Výstupom tejto aplikácie je PDF dokument obsahujúci sériu vytvorených vizitiek pripravených pre tlač.
Analýza desktop publishing nástrojů a aplikace vybraného softwaru
Kopecký, Lukáš ; Jarolímek, Jan (vedoucí práce) ; Vasilenko, Alexandr (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu desktop publishing nástrojů a následnou aplikaci nejlépe hodnoceného kompromisního softwaru. Teoretická část popisuje teoretické principy problematik desktop publishing a vícekriteriální analýzy variant. Část vlastní rozbor je orientovaná na charakteristiky jednotlivých desktop publishing nástrojů, zejména jejich předností a nedostatků, které vychází z vlastních zkušeností řešitele s danými softwary. Následně je provedena vícekriteriální analýza variant a komparace systémů metodami AHP a váženého součtu z hlediska kritérií cena, práce s barvami, uživatelská přívětivost a intuitivnost prostředí, layout, předtisková příprava a tvorba korektního PDF, dostupnost na jednotlivé platformy, typografie a podpora formátu fontů OpenType a jeho funkcí, práce s vektorovou grafikou a jejími formáty, práce s rastrovou grafikou a jejími formáty a v neposlední řadě stabilita a rychlost nástroje. Následně je software, který je vyhodnocen jako nejlepší kompromisní varianta, aplikován a použit na sazbu tří vzorových stran smyšleného golfového magazínu. Po provedení analýzy jsou navzájem porovnány rezultáty autora dosažených metodami AHP a váženého součtu. Poté je provedena komparace výsledků dosažených řešitelem se závěry z jiných odborných zdrojů.
Práce s vektorovou grafikou v .NET
Růžička, Filip ; Brožek, Jiří (vedoucí práce) ; Hanzlík, Petr (oponent)
Současná verze Microsoft .NET Framework (4.6) poskytuje přístup k základní funkcionalitě grafického rozhraní GDI+ (Graphical Device Interface) pomocí více než padesáti elementů kódu (tříd, rozhraní, struktur, výčtových typů a delegátů) obsažených ve jmenném prostoru System.Drawing. Řada pokročilých funkcí je pak nabízena v dalších třech vnořených jmenných prostorech, a to Drawing2D, Imaging a Text. Tato práce demonstruje na komplexním příkladu užití vybrané množiny těchto knihovních funkcí a srovnává jejich výstup, časovou a paměťovou náročnost s vlastní parametrizovatelnou implementací odpovídajících rovinných geometrických útvarů, techniky vyhlazování hran a vyplňování uzavřených oblastí. Cílem práce je vytvoření aplikace, jednoduchého prohlížeče formátu SVG (Scalable Vector Graphics), která bude schopná v grafickém uživatelském prostředí interpretovat příkazy SVG souboru oběma výše uvedenými způsoby a pro každý z nich poskytovat informace o výpočetní složitosti, na jejichž základě lze usuzovat na vhodnost použití jednoho či druhého přístupu, tedy knihovních funkcí či funkcí uživatelsky definovaných s možností jejich další optimalizace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.