National Repository of Grey Literature 10 records found  Search took 0.01 seconds. 
Optimization of Access to CDMA Networks
Kejík, Petr ; Masopust, Jiří (referee) ; Wieser, Vladimír (referee) ; Hanus, Stanislav (advisor)
The aim of this dissertation thesis is an optimization of access to CDMA networks. To be more specific, this thesis deals with an optimization of admission control in UMTS network. The first part of the thesis deals with the present progress of the particular topic. Thereinafter there is an analysis of admission control in UMTS system. An own UMTS simulation program was created in MATLAB. This program enables implementation and simulation of the selected admission control algorithms. The thesis is focused on load factor based, fuzzy logic based and genetic algorithms. The created UMTS simulator was used for the mutual comparison of all algorithms. The aims of this thesis are the suitable UMTS model design, evaluation and possible optimization of selected algorithms.
Security system using mobile networks
Svoboda, Adam ; Wieser, Vladimír (referee) ; Hanus, Stanislav (advisor)
This master´s thesis deals with design of security system, which transmits captured video using mobile systems. There are chosen representatives of cameras and motion sensors that could be used in the construction. The thesis also deals with the theoretical design of the transmission system, which consists of a camera, a motion sensor, an USB modem and a microprocessor, that manages all operations. There is also a proposed block diagram of a communication method. The security system is designed and tested in various conditions.
Physical layer model of LTE system
Kounek, Milan ; Wieser, Vladimír (referee) ; Hanus, Stanislav (advisor)
Master’s thesis deals with the signal processing in LTE system, specifically focuses on the physical layer. The first part describes in detail the signal processing at the physical layer of the LTE system. Based on the acquired knowledge of signal processing is created a block diagram that graphically describes the process of the signal processing. Next part deals with the created mathematical model, which is programmed in Matlab. This section describes the limitations of the model, configuration options and view simulation results. The last part shows the results of simulations and analyzed the results.
Models of Control Channels in the LTE System
Miloš, Jiří ; Wieser, Vladimír (referee) ; Masopust, Jiří (referee) ; Hanus, Stanislav (advisor)
Dizertační práce se zabývá zpracováním signálu fyzických řídicích kanálů systému LTE a vyšetřováním bitové chybovosti při přenosu řídicí informace z vysílače do přijímače v závislosti na podmínkách příjmu. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část práce je zaměřena na simulaci přenosu řídicí informace LTE v základním pásmu. Jsou zde prezentovány vytvořené simulátory řídicích kanálů ve směru uplink i downlink. Simulace jsou provedeny pro všechny druhy nastavení systému a základní modely přenosového prostředí. Jsou zde popsány výsledky vlivu použití MIMO technologií na kvalitu příjmu řídicí informace především v únikových kanálech. Druhá část práce je zaměřena na možnost nasazení systému LTE ve sdíleném pásmu ISM (2.4 GHz). Jsou zde představeny základní koncepce použití, na jejichž základě je vytvořen scénář simulací. Kapitola dále popisuje tvorbu simulátoru koexistence LTE a systému Wi-Fi v přeneseném pásmu ISM 2.4GHz. Jsou zde uvedeny výsledky simulací koexistence LTE a rušivého systému Wi-Fi provedených dle vytvořeného scénáře. Výsledky simulací koexistence LTE a Wi-Fi jsou ověřeny měřením v laboratorních podmínkách. Toto porovnání je důležité z hlediska optimalizace simulátoru koexistence. Dle výsledků obou typů simulací a měření jsou stanovena provozní doporučení, která mají přispět k bezpečnému a spolehlivému vysílání a příjmu řídicích informací LTE i při nepříznivých podmínkách příjmu.
Intra- and Out-of-Vehicle Channel Measurements and Modeling
Kukolev, Pavel ; Masopust, Jiří (referee) ; Wieser, Vladimír (referee) ; Prokeš, Aleš (advisor)
Disertační práce je zaměřena na měření a modelování kanálu uvnitř a vně vozidla pro komunikaci a lokalizaci. Pro účely vytvoření integrovaného inteligentního dopravního systému ITS (Intelligent transportation system) je důležitý odhad vlastnosti kanálů pro vnitřní a venkovní scénáře. Za tímto účelem je vhodné provést řadu činností, které jsou obsahem disertační práce: Simulace fyzické vrstvy 802.11p, její srovnávání s 802.11a, měření kanálu pro různé scénáře pro 802.11p a pro širokopásmový systém (UWB), vytvoření modelů kanálů pro 802.11p a UWB a výzkum vlastností lokalizace založené na měření v pásmu UWB. Výzkum komunikace vozidla s okolím založená na IEEE 802.11p standardu. Jedním z cílů disertační práce je ukázat rozdíly mezi standardy fyzické vrstvy IEEE 802.11a a IEEE 802.11p prostřednictvím simulace s použitím modelu kanálu HIPERPLAN/2. V práci je uvedena simulace přenosu signálu 802.11p kanálem ITU-R M.1225 s odlišným zpožděním a středním výkonem (pro chodce a vozidla). Vliv kanálu na signál je analyzován za použití simulace v prostředí MATLABu pomocí vyhodnocení chybovosti. Určení vlastností kanálů v kmitočtovém pásmu 5,8 GHz pro standard IEEE 802.11p a UWB. Experimenty byly prováděny pro vnitřní a vnější prostředí vozidla. Bylo zjištěno, že pro protokol 802.11p může být trend (dlouhodobý vývoj) profilu PDP (power delay profile) nejlépe aproximován pomocí modelu obsahujícího dvě klesající exponenciální funkce, na rozdíl od Saleh-Valenzuelova (S-V) modelu, který je více vhodný pro UWB systémy pracující v pásmu 3 až 11 GHz. Vytvoření odpovídající impulzní odezvy (CIR) s využitím trendu PDP. Informace o CIR byla použita pro simulaci 802.11p za účelem vyhodnocení chybovosti při použití Ricianova modelu. Výsledky odhadu BER ukazují vhodnost protokolu pro vnitřní a vnější prostředí bezdrátových aplikací. Výsledky simulací dále ukazují, že se chybovost zásadně nemění a proto je možné určit střední křivku BER pro celou sadu změřených dat. Určení vlivu malé změny polohy antény na vlastnosti kanálu. Práce ukazuje náhodnost parametrů UWB kanálu pro malé změny polohy antény okolo vozidla, zaparkovaného v podzemní garáži. Ztráty šířením jsou monotónně rostoucí se vzdáleností, avšak náhodně se mění v závislosti na úhlu a výšce antén, a proto je vyhodnocení vzdálenosti pomocí síly signálu pro tyto scénáře nevhodné. Na druhé straně může být pro spolehlivé určení vzdálenosti bez ohledu na úhel nebo výšku antény použita doba příchodu prvního svazku. Ověření vlivu změn konfigurace kanálu na parametry S-V modelu. Práce demonstruje závislost parametrů Saleh-Valenzuela modelu v na vzdálenosti a výšce antén, avšak ukazuje, že jejich průměrné hodnoty jsou blízké IEEE 802.15.3 standardu. Ověření možnosti lokalizace pomocí metody TOA (time of arrival). Vzdálenost mezi anténami byla určena z profilu PDP s využitím lineární závislosti vzdálenosti na zpoždění. Souřadnice vysílací antény byly nalezeny pomocí dvou přijímacích antén pomocí 2-D lokalizační techniky TOA. Porovnání vypočtených souřadnic s původními vykazuje chybu menší než 6%, což ukazuje vhodnost navrženého přístupu pro lokalizaci vozidel.
Intra- and Out-of-Vehicle Channel Measurements and Modeling
Kukolev, Pavel ; Masopust, Jiří (referee) ; Wieser, Vladimír (referee) ; Prokeš, Aleš (advisor)
Disertační práce je zaměřena na měření a modelování kanálu uvnitř a vně vozidla pro komunikaci a lokalizaci. Pro účely vytvoření integrovaného inteligentního dopravního systému ITS (Intelligent transportation system) je důležitý odhad vlastnosti kanálů pro vnitřní a venkovní scénáře. Za tímto účelem je vhodné provést řadu činností, které jsou obsahem disertační práce: Simulace fyzické vrstvy 802.11p, její srovnávání s 802.11a, měření kanálu pro různé scénáře pro 802.11p a pro širokopásmový systém (UWB), vytvoření modelů kanálů pro 802.11p a UWB a výzkum vlastností lokalizace založené na měření v pásmu UWB. Výzkum komunikace vozidla s okolím založená na IEEE 802.11p standardu. Jedním z cílů disertační práce je ukázat rozdíly mezi standardy fyzické vrstvy IEEE 802.11a a IEEE 802.11p prostřednictvím simulace s použitím modelu kanálu HIPERPLAN/2. V práci je uvedena simulace přenosu signálu 802.11p kanálem ITU-R M.1225 s odlišným zpožděním a středním výkonem (pro chodce a vozidla). Vliv kanálu na signál je analyzován za použití simulace v prostředí MATLABu pomocí vyhodnocení chybovosti. Určení vlastností kanálů v kmitočtovém pásmu 5,8 GHz pro standard IEEE 802.11p a UWB. Experimenty byly prováděny pro vnitřní a vnější prostředí vozidla. Bylo zjištěno, že pro protokol 802.11p může být trend (dlouhodobý vývoj) profilu PDP (power delay profile) nejlépe aproximován pomocí modelu obsahujícího dvě klesající exponenciální funkce, na rozdíl od Saleh-Valenzuelova (S-V) modelu, který je více vhodný pro UWB systémy pracující v pásmu 3 až 11 GHz. Vytvoření odpovídající impulzní odezvy (CIR) s využitím trendu PDP. Informace o CIR byla použita pro simulaci 802.11p za účelem vyhodnocení chybovosti při použití Ricianova modelu. Výsledky odhadu BER ukazují vhodnost protokolu pro vnitřní a vnější prostředí bezdrátových aplikací. Výsledky simulací dále ukazují, že se chybovost zásadně nemění a proto je možné určit střední křivku BER pro celou sadu změřených dat. Určení vlivu malé změny polohy antény na vlastnosti kanálu. Práce ukazuje náhodnost parametrů UWB kanálu pro malé změny polohy antény okolo vozidla, zaparkovaného v podzemní garáži. Ztráty šířením jsou monotónně rostoucí se vzdáleností, avšak náhodně se mění v závislosti na úhlu a výšce antén, a proto je vyhodnocení vzdálenosti pomocí síly signálu pro tyto scénáře nevhodné. Na druhé straně může být pro spolehlivé určení vzdálenosti bez ohledu na úhel nebo výšku antény použita doba příchodu prvního svazku. Ověření vlivu změn konfigurace kanálu na parametry S-V modelu. Práce demonstruje závislost parametrů Saleh-Valenzuela modelu v na vzdálenosti a výšce antén, avšak ukazuje, že jejich průměrné hodnoty jsou blízké IEEE 802.15.3 standardu. Ověření možnosti lokalizace pomocí metody TOA (time of arrival). Vzdálenost mezi anténami byla určena z profilu PDP s využitím lineární závislosti vzdálenosti na zpoždění. Souřadnice vysílací antény byly nalezeny pomocí dvou přijímacích antén pomocí 2-D lokalizační techniky TOA. Porovnání vypočtených souřadnic s původními vykazuje chybu menší než 6%, což ukazuje vhodnost navrženého přístupu pro lokalizaci vozidel.
Models of Control Channels in the LTE System
Miloš, Jiří ; Wieser, Vladimír (referee) ; Masopust, Jiří (referee) ; Hanus, Stanislav (advisor)
Dizertační práce se zabývá zpracováním signálu fyzických řídicích kanálů systému LTE a vyšetřováním bitové chybovosti při přenosu řídicí informace z vysílače do přijímače v závislosti na podmínkách příjmu. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část práce je zaměřena na simulaci přenosu řídicí informace LTE v základním pásmu. Jsou zde prezentovány vytvořené simulátory řídicích kanálů ve směru uplink i downlink. Simulace jsou provedeny pro všechny druhy nastavení systému a základní modely přenosového prostředí. Jsou zde popsány výsledky vlivu použití MIMO technologií na kvalitu příjmu řídicí informace především v únikových kanálech. Druhá část práce je zaměřena na možnost nasazení systému LTE ve sdíleném pásmu ISM (2.4 GHz). Jsou zde představeny základní koncepce použití, na jejichž základě je vytvořen scénář simulací. Kapitola dále popisuje tvorbu simulátoru koexistence LTE a systému Wi-Fi v přeneseném pásmu ISM 2.4GHz. Jsou zde uvedeny výsledky simulací koexistence LTE a rušivého systému Wi-Fi provedených dle vytvořeného scénáře. Výsledky simulací koexistence LTE a Wi-Fi jsou ověřeny měřením v laboratorních podmínkách. Toto porovnání je důležité z hlediska optimalizace simulátoru koexistence. Dle výsledků obou typů simulací a měření jsou stanovena provozní doporučení, která mají přispět k bezpečnému a spolehlivému vysílání a příjmu řídicích informací LTE i při nepříznivých podmínkách příjmu.
Optimization of Access to CDMA Networks
Kejík, Petr ; Masopust, Jiří (referee) ; Wieser, Vladimír (referee) ; Hanus, Stanislav (advisor)
The aim of this dissertation thesis is an optimization of access to CDMA networks. To be more specific, this thesis deals with an optimization of admission control in UMTS network. The first part of the thesis deals with the present progress of the particular topic. Thereinafter there is an analysis of admission control in UMTS system. An own UMTS simulation program was created in MATLAB. This program enables implementation and simulation of the selected admission control algorithms. The thesis is focused on load factor based, fuzzy logic based and genetic algorithms. The created UMTS simulator was used for the mutual comparison of all algorithms. The aims of this thesis are the suitable UMTS model design, evaluation and possible optimization of selected algorithms.
Security system using mobile networks
Svoboda, Adam ; Wieser, Vladimír (referee) ; Hanus, Stanislav (advisor)
This master´s thesis deals with design of security system, which transmits captured video using mobile systems. There are chosen representatives of cameras and motion sensors that could be used in the construction. The thesis also deals with the theoretical design of the transmission system, which consists of a camera, a motion sensor, an USB modem and a microprocessor, that manages all operations. There is also a proposed block diagram of a communication method. The security system is designed and tested in various conditions.
Physical layer model of LTE system
Kounek, Milan ; Wieser, Vladimír (referee) ; Hanus, Stanislav (advisor)
Master’s thesis deals with the signal processing in LTE system, specifically focuses on the physical layer. The first part describes in detail the signal processing at the physical layer of the LTE system. Based on the acquired knowledge of signal processing is created a block diagram that graphically describes the process of the signal processing. Next part deals with the created mathematical model, which is programmed in Matlab. This section describes the limitations of the model, configuration options and view simulation results. The last part shows the results of simulations and analyzed the results.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.