National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.00 seconds. 
The Origins of the Psychological Prose of Václav Řezáč
Hladišová, Kateřina ; Hrabáková, Jaroslava (advisor) ; Pechová, Drahoslava (referee)
In my diploma thesis Beginning of Psychological Prose in Václav Řezáč's Work I go after developement psychological motives and themes in work one of the unique czech writers. I also concern for procedure, which is typical for psychological prose. In my diploma thesis I am interested only in a 1928 - 1940 period, when Řezač started writing his first short stories and lately focused on writing novels (Větrná setba 1935, Slepá ulička 1938, Černé světlo 1940). Černé světlo has assured him the forefront position in czech psychological prose. Summary of developement Rezáč's prose in a 1928 - 1940 period I mention in Conclusion. Psychological elements occur already in Řezáč's first short stories. His novel Větrná setba (1935) deals with a protagonist, the adolescent boy, who sinks into moral decline during the First World War. Novel takés advantage of psychological themes such as Oidipus complex, conflict of thought and acts. The protagonist does not like himself. Větrná setba draws on Šrámek's novel Stříbrný vítr (1910). Slepá ulička (1938) is sociál novel with psychological elements. For the first time author works with many storylines, lyric style gives way to epic style. There appear motives of anarchism and socialist realism. The title is symbolic, all characters end in a blind alley. From psychological...
Didactic Tests for the Internal Evaluation of Schools in Chemistry
Hladišová, Kateřina ; Vasileská, Marie (advisor) ; Vaňková, Věra (referee)
Práce je zaměřena na analýzu dosažených výsledků při řešení testových úloh, z oblasti chemie (ZŠ) a na posouzení vypovídající schopnosti testových úloh. Práce zkoumá, jak si žáci vedli při vyplňování souboru testových úloh CH1 (135 žáků), CH2 (96 žáků), CH3 (95 žáků), jak a s kterými úlohami si poradili různé skupiny žáků (nejlepší/nejhorší, chlapci/dívky). Testové úlohy prokázaly schopnost rozlišit v rámci diskriminace lepší žáky od horších. Obecně lze říci, že obtížnost úloh byla (až na výjimky) vyhovující. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The Origins of the Psychological Prose of Václav Řezáč
Hladišová, Kateřina ; Hrabáková, Jaroslava (advisor) ; Pechová, Drahoslava (referee)
In my diploma thesis Beginning of Psychological Prose in Václav Řezáč's Work I go after developement psychological motives and themes in work one of the unique czech writers. I also concern for procedure, which is typical for psychological prose. In my diploma thesis I am interested only in a 1928 - 1940 period, when Řezač started writing his first short stories and lately focused on writing novels (Větrná setba 1935, Slepá ulička 1938, Černé světlo 1940). Černé světlo has assured him the forefront position in czech psychological prose. Summary of developement Rezáč's prose in a 1928 - 1940 period I mention in Conclusion. Psychological elements occur already in Řezáč's first short stories. His novel Větrná setba (1935) deals with a protagonist, the adolescent boy, who sinks into moral decline during the First World War. Novel takés advantage of psychological themes such as Oidipus complex, conflict of thought and acts. The protagonist does not like himself. Větrná setba draws on Šrámek's novel Stříbrný vítr (1910). Slepá ulička (1938) is sociál novel with psychological elements. For the first time author works with many storylines, lyric style gives way to epic style. There appear motives of anarchism and socialist realism. The title is symbolic, all characters end in a blind alley. From psychological...
Didactic Tests for the Internal Evaluation of Schools in Chemistry
Hladišová, Kateřina ; Vasileská, Marie (advisor) ; Vaňková, Věra (referee)
Práce je zaměřena na analýzu dosažených výsledků při řešení testových úloh, z oblasti chemie (ZŠ) a na posouzení vypovídající schopnosti testových úloh. Práce zkoumá, jak si žáci vedli při vyplňování souboru testových úloh CH1 (135 žáků), CH2 (96 žáků), CH3 (95 žáků), jak a s kterými úlohami si poradili různé skupiny žáků (nejlepší/nejhorší, chlapci/dívky). Testové úlohy prokázaly schopnost rozlišit v rámci diskriminace lepší žáky od horších. Obecně lze říci, že obtížnost úloh byla (až na výjimky) vyhovující. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.