National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.00 seconds. 
Genesis of protection of basic human rights on the international scene with accent on its determination by historic evenys
Řeháková, Věra ; Sádovský, Stanislav (advisor) ; Jirásková, Věra (referee)
The main topic of thesis are documents protecting human rights. The work is focused on all documents that have been wrtitten in the history of mankind. Since all the documents reflect their historical situation, then the targeted part of my work is historical context of all documents. One of the main parts of the work is also focuses on embedding human rights in the Czech rule of law. The reader will find an analysis of Department who were in the Czech and Czechoslovak Republic issued. Part of this work is a short reflection on the current situation of human rights and problems that are related to human rights occurring.
Střední školy v České republice od školního roku 1993/1994
Řeháková, Věra ; Moravová, Jiřina (advisor) ; Pozdnjaková, Irina (referee)
Statistika školství je výrazně ovlivněna celou řadou legislativních opatření a z nich vyplývajících metodických změn, které činí statistická data obtížně srovnatelná v čase. Cílem této diplomové práce je sjednotit metodiku středoškolských dat od vzniku samostatné České republiky tzn. od školního roku 1993/1994, analyzovat dosavadní vývoj středního školství a na základě poznatků z provedených analýz odhadnout budoucí počet žáků středních škol. Dalším cílem je zachytit uplatnitelnost absolventů středních škol na trhu práce. Sjednocení dat je dosaženo pomocí kmenové klasifikace oborů vzdělání a její návaznosti na dříve používanou jednotnou klasifikaci oborů vzdělání. Údaje z elektronické databáze Ústavu pro informace ve vzdělávání jsou podle určujícího písmene KKOV rozčleněny do vyučovaných oborů. Závěry z analýzy dosavadního vývoje jsou využity pro konstrukci demografického modelu, kterým je odhadnut budoucí vývoj středních škol.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.