National Repository of Grey Literature 259 records found  beginprevious250 - 259  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Media Image of the Physical Education
Nosek, Martin ; Fialová, Ludmila (advisor) ; Piskáčková, Anna (referee)
Název: Mediální obraz školní tělesné výchovy Media Image ofthe Physical Education Cíle práce: Analýza a utřídění informací z oblasti školství a školní tělesné výchovy, které nabízí odborná tištěná média. Určení působnosti těchto informací u cílových učitelů TV. Metody: Informace z odborného tisku byly utříděny pomocí obsahové analýzy. Četnost jednotlivých článků byla zaznamenána do předem určených tématických celků. K analýze příjemců byl použit nestandardizovaný dotazník, distribuovaný do ZŠ a SŠ v ČR. Výsledky: Přinesly analýzu informací z vybraných tištěných médií. Zmapovaly nabídku témat a jejich využití učiteli TV. Ta není tak využívána, jak by bylo možné. Mezi nejvíce chybějící informace řadí učitelé témata z oblasti sportovních her. Zkvalitněním spolupráce se současnými médii a nabídkou nových, zejména elektronických médií, dojde k rozšíření a prohloubení vědomostí učitelů a následně ke zkvalitnění výchovně vzdělávacího procesu. Klíčová slova: tištěná média, komunikace, školní tělesná výchova, učitel tělesné výchovy
Verification of the Educational Programme for Swimming Instructors Working with the Disabled
Kučerová, Miloslava ; Fialová, Ludmila (advisor) ; Čechovská, Irena (referee)
Verification of the Educational Programme for Swimming Instructors Working with the Disabled The aim of my work is to verify the quality of the didactic method used in the training program, which has participants at the elementary level to prepare for the role swimming instructor for the handicapped. This is a specific area richly entwined interesting, sometimes seemingly disparate fields such as sport and disability, rehabilitation and enjoyable experiences help not in the sense of "charity" but rather as an accompaniment to search their maximum possibilities and boundaries with a final, unexpected profit to both sides. In this research, we want to verify that the selected didactic approach and content can interconnect areas mentioned in a meaningful whole. Whether the training conforms to the participants as an educational program where there is a predetermined learning knowledge and skills. Whether met their expectations and that they are taught content usable in practice. There is also the possibility of longer-term profit not only from the knowledge gained, but a kind of enrichment inside man through principles that are in a training program instructor communicated and that appears. I wondered also how the participants perceive teachers as speech and access to participants and trainer přednášenému...
Didactic Motivation in School Physical Education
Růžička, Martin ; Fialová, Ludmila (advisor) ; Velenský, Michael (referee)
Didactic Innovations at School Physical Education (Teaching the Games) Objectives work To analyze the opinions of current PE teachers on the concept and content of teaching sports games secondary schools, identifying key problems, propose a solution and appropriate teaching practices the teaching of games in secondary schools. A method The analysis was carried out by questionnaire in a 36-PE teachers in secondary schools during the month of May 2006. The questionnaire focused on The following areas, which involve issues related to the teaching of games in secondary Schools: The Role of sports games, sports games teaching content, didactics of sports and games social interaction in games. results Illuminate the teaching of games in secondary schools, they can contribute to its improvement and assist teachers in assigning sports games in the program. Can be the basis for a proposal modification of teaching sports games in terms of pupil assessment, time allocated to teaching unit and other factors examined, and may also be beneficial for the quality of future educators. Keywords Didactic innovation questionnaire, sports games, school TV learning. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The Role of a Pupil and Social Aspects of School
Schröpferová, Kateřina ; Fialová, Ludmila (advisor) ; Piskáčková, Anna (referee)
The role of a pupil and social ASPECTS of the school physical education lessons. Aim: The thesis deals with the social dimension and the role of the student in school physical education. The social dimension is particularly focused on the relationship between individual pupils and between student and teacher. In an additional dimension to the role of pupil detects changes position of the pupil as an individual in an hour, the possibilities of active participation and decisions. The study group are primary school pupil, which have been teached two different clocks. Habitual hour (Traditional), to which they were accustomed pupil teachers and two o'clock hour was progressive (creative), more focused on the student, his autonomy, participation in management, self-esteem but also his own choice of difficulty Exercises like. Methodology: The reference is Sobor schoolgirl fourth to ninth grades (522 female students) elementary Schools in Prague that we have a better comparison divided into two groups: 4 to 6 Class (261 žákyň) and 7 to 9 Class (261 female students). After graduating from the habitual and progressive teaching hours schoolgirl received a questionnaire with 24 items, 4 of which concern the social dimension and 8 student role. For the processing of the results tables have been created in Microsoft...
Didactic Innovations in School PE and Sport - Creative and Cooperative Activities.
Karnová, Kateřina ; Fialová, Ludmila (advisor) ; Tilinger, Pavel (referee)
Title: Didactic Inovations in School Physical Education - Creative and Cooperational Activities Aim: The aim of this work is to bring new knowledge about the impact of innovative approaches in teaching physical education for pupils relationship to physical activities, to measure satisfaction with realized fillings and to develop individual abilities, skills, knowledge, and some personality traits, which are the key competencies within the meaning of Czech educational reform . Method: The research compares two groups of pupils, the experimental group in which they were applied creatively cooperative movement activities and the control group, with a traditional physical education. The data acquisition was used observation, interview form of reflection with students and questionnaire method. The questionnaire evaluated pupils traditional and innovative concept of physical education. results: The evaluation of the results of this research it is apparent that the creative cooperation activities have increased students' interest in the experimental group of school and extracurricular physical activities. At the same time promote the development of key competencies of students' - ability to creatively approach to solving problems. Applying cooperation in education positively affect the school climate and improve...
Health and Relationship Aspects of School Physical Education.
Friedbergerová, Lenka ; Fialová, Ludmila (advisor) ; Piskáčková, Anna (referee)
Název práce: Zdravotní a vztahové aspekty školní tělesné výchovy Cíle práce: Hlavním problémem, kterým se zabývá diplomová práce, Je otázka zdravotního a vztahového přístupu žákyň základních škol ke školní tělesné výchově (TV) ve dvou odlišně provedených hodinách - habituální (tradiční) a progresivní (kreativní). Habituální hodina je vedená tak, jak jsou žákyně a vyučující zvyklí, do progresivní hodiny se vyučující snaží začlenit netradiční prvky (volný výběr činnosti z více nabízených možností, samostatná volba obtížnosti cvičení, větší sebediagnostika i hodnocení dívek navzájem, ...). Metodologie: Sledovaným souborem je 487 žákyň 4.- 9.tříd základních škol v Praze, které jsme pro potřeby diplomové práce rozřadili do dvou skupin - 4. - 6. třída (207 žákyň) a 7. - 9. třída (280 žákyň). Po absolvování každé hodiny TV z dvojice hodin habituální - progresivní, vyplňovaly dívky dotazník, který obsahuje otázky vztahující se ke zdravotní a vztahové dimenzi. Následným zpracováním odpovědí jsme vytvořili tabulky v programu MS Word a došli jsme k následujícím výsledkům. Výsledky: Celkové ocenění obou dimenzí (vztahové i zdravotní) žákyněmi 4. - 6. i 7. - 9. tříd vyšlo stejně, nebo hůře v kreativní hodině v porovnání s hodinou habituální. Výjimkou je hodnocení vztahové dimenze kreativní hodiny starší...
Didactic Innovations in School PE and Sport - Cooperation and Social Relationship.
Schücková, Ivana ; Fialová, Ludmila (advisor) ; Piskáčková, Anna (referee)
A KLÍČOVÁ SLOVA Název Didaktické inovace ve školní TV (spolupráce a sociální vztahy) Didactic inovations in physical education at school (cooperation and social relations) Úvod do problému V současné době prochází české školství zásadní reformou. Padají bariéry mezi předměty a posiluje se role žáka. Žák by se měl aktivně podílet na vyučovacím procesu, měl by být učitelovým spoluhráčem. Proto je třeba hledat nové vyučovací postupy a metody. Jednou z nich je kooperativní vyučování. Cíl práce Práce by měla ukázat, jak jsou žáci ochotni přijímat nové metody ve vyučování, zda kooperativní vyučování přispívá k lepším sociálním vztahům mezi žáky, naučí je vzájemné spolupráci, toleranci, zlepší jejich komunikaci a to nejen v rámci hodin tělesné výchovy. Metoda Ve výzkumu byly porovnávány dvě skupiny žáků (n=120). Do vyučovacích hodin tělesné výchovy v experimentální skupině (n=60) byly zařazovány nové metody kooperativního vyučování, ve skupině kontrolní (n=60) probíhaly tradičně vedené hodiny bez inovačních prvků. Data k analýze výsledků byla vybrána ze zadaného strukturovaného dotazníku. Dále k porovnání sloužilo pozorování a rozhovory formou reflexe. Výsledky Výzkum ukázal, že zavádění nových didaktických metod do výuky je jak pro žáky, tak pro učitele velice přínosné. Nové pojetí výuky vzbuzuje v...

National Repository of Grey Literature : 259 records found   beginprevious250 - 259  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.