National Institute for Education

National Institute for Education 58 records found  beginprevious31 - 40nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Final exam by single assignment at school. School year 2017/2018
Kočková, Dana ; Jezberová, Romana ; Berný, Libor
Nová metodická publikace NÚV je určena všem pedagogům, kteří mají ve školách na starosti závěrečné zkoušky, a samozřejmě i všem dalším, kteří se o problematiku zajímají. Upozorňuje na změny, ke kterým dochází v tomto školním roce, a poskytuje podrobný návod, jak při přípravě závěrečných zkoušek postupovat.
Fulltext: Download fulltextPDF
The offer of vacancies registered by the Czech Labor Office with a focus on the offer for graduates of schools and juveniles
Doležalová, Gabriela
Studie se zaměřuje na zhodnocení situace na trhu práce z hlediska nabídky volných míst evidovaných ÚP. Cílem je sledovat vývoj počtu volných pracovních míst evidovaných úřadem práce v kontextu s vývojem míry nezaměstnanosti na celorepublikové úrovni. Studie analyzuje strukturu volných pracovních míst podle profese, identifikuje nejžádanější profese a srovnává se strukturou pracovní síly. Zhodnocuje nabídku volných pracovních míst podle požadovaného vzdělání a požadavků na praxi. Pozornost je dále soustředěna na možnosti uplatnění absolventů škol a mladistvých, kde je monitorována struktura volných pracovních míst vhodných pro absolventy podle profese, oboru zaměstnání a druhu pracovního úvazku. Jsou uvedeny i přílohy s vývojem v jednotlivých krajích.
Fulltext: Download fulltextPDF
Graduation of secondary school graduates to the labor market I. stage - survey 2015: Profiles of final exams at selected high schools and secondary vocational schools
Trhlíková, Jana
Studie prezentuje výsledky analýz ze šetření žáků středních odborných škol realizovaného v roce 2015. Materiál navazuje na předchozí analýzy datového souboru. Průřezové zpracování přináší souhrnný pohled na vybrané skupiny učebních a maturitních oborů, které jsou charakterizovány z pohledu volby oboru, spokojenosti se studiem i z hlediska dalších studijních a pracovních záměrů žáků. Vytvořeny jsou tak základní charakteristické profily 23 skupin vybraných učebních a maturitních oborů. Publikace umožňuje jejich vzájemné porovnání i vymezení silných a slabých stránek jednotlivých skupin. Součástí jsou rovněž přehledové tabulky obsahující data týkající se jednotlivých tematických okruhů.
Fulltext: Download fulltextPDF
Annual report of the National Institute for Education, Education Counselling Centre and Centre for Continuing Education of Teachers 2015
NÚV
The Annual Report of the National Institute of Education describes the main activities of this institution in 2015. It describes the projects that the Institute has started to implement in that year: P-KAP, KIPR, PPUČ and others. Contains a list of published publications.
Fulltext: Download fulltextPDF
Annual report of the National Institute for Education, Education Counselling Centre and Centre for Continuing Education of Teachers 2014
NÚV
The Annual Report of the National Institute of Education describes the main activities of this institution in 2014. It describes the projects that the Institute has started to implement in that year: P-KAP, KIPR, PPUČ and others. Contains a list of published publications.
Fulltext: Download fulltextPDF
Annual report of the National Institute for Education, Education Counselling Centre and Centre for Continuing Education of Teachers 2013
NÚV
The Annual Report of the National Institute of Education describes the main activities of this institution in 2013. It describes the projects that the Institute has started to implement in that year: P-KAP, KIPR, PPUČ and others. Contains a list of published publications.
Fulltext: Download fulltextPDF
Annual report of the National Institute for Education, Education Counselling Centre and Centre for Continuing Education of Teachers 2012
NÚV
The Annual Report of the National Institute of Education describes the main activities of this institution in 2012. It describes the projects that the Institute has started to implement in that year: P-KAP, KIPR, PPUČ and others. Contains a list of published publications.
Fulltext: Download fulltextPDF
Annual report of the National Institute for Education, Education Counselling Centre and Centre for Continuing Education of Teachers 2011
NÚV
The Annual Report of the National Institute of Education describes the main activities of this institution in 2011. It describes the projects that the Institute has started to implement in that year: P-KAP, KIPR, PPUČ and others. Contains a list of published publications.
Fulltext: Download fulltextPDF
Annual report of the National Institute for Education, Education Counselling Centre and Centre for Continuing Education of Teachers 2010
NÚV
The Annual Report of the National Institute of Education describes the main activities of this institution in 2010. It describes the projects that the Institute has started to implement in that year: P-KAP, KIPR, PPUČ and others. Contains a list of published publications.
Fulltext: Download fulltextPDF
Annual report of the National Institute for Education, Education Counselling Centre and Centre for Continuing Education of Teachers 2008
NÚV
The Annual Report of the National Institute of Education describes the main activities of this institution in 2008. It describes the projects that the Institute has started to implement in that year: P-KAP, KIPR, PPUČ and others. Contains a list of published publications.
Fulltext: Download fulltextPDF

National Institute for Education : 58 records found   beginprevious31 - 40nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.