Název:
Mrtvý čas ve tvorbě Nuriho Bilge Ceylana
Překlad názvu:
Dead time in the works of Nuri Bilge Ceylan
Autoři:
Wiński, Tomasz ; Bouda, Marek (vedoucí práce) ; Valak, Radim (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] V mé práci se snažím analyzovat chronologicky seřazené celovečerní filmy
Nuriho Bilge Ceylana z hlediska možností a omezení nenaračního vyprávění
pomocí čistě filmových výrazových prostředků - takových, jako
mizanscéna, střih, kompozice obrazu či kreativní práce s asynchronním
zvukem. Jedna se o pět filmů toho významného tureckého režiséra, které
ziskalý v posledních letech řádu oceněni na největších filmových
festivalech: "Kasaba" ( "The Small town" ), "Mayis sikintisi" ( "Clouds
of May" ), "Uzak"( "Distant" ), "Iklimler" ( "Climates" ) a "Üç maymun"( "Three Monkeys" ). Ve své analýze jsem se zaměřil na čistě formální sekvence - ale
zkoumal jsem také vzájemné relace, koexistenci a vzájemné působení
sekvencí mrtvého času a dějových prvků v těchto filmech.In my thesis I was trying to analize Nuri Bilge Ceylan´s feature
films in chronological order, focusing on the possibilities and
limitations of non-narrative and purely cinematic ways of
expression - like the mis-en scené, editing, framing or creative
sound editing. I wrote about all the five movies of the famous Turkish
director, which were recently awarded with numerous awards in the most
important film festivals: "Kasaba" ( "The Small town" ), "Mayis
sikintisi" ( "Clouds of May" ), "Uzak" ( "Distant" ), "Iklimler" ( "Climates" ) a "Üç maymun" ( "Three Monkeys" ). In my analysis I focused on strictly formal film sequences - but I also tried to take a closer look at the coexistence and influence of the dead time sequences on the elements of dramatic narrative in these movies.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/7107