Název:
Prvky adagia v kontextu s pas de deux
Překlad názvu:
THE DANCE ELEMENTS OF ADAGIO IN THE CONTEXT OF PAS DE DEUX
Autoři:
Smělá, Barbora ; Janeček, Václav (vedoucí práce) ; Křenková, Mahulena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] V práci s názvem Prvky adagia v kontextu s pas de deux se zabývám nejen popisem, strukturou a obohacením adagia v tréninku klasického tance, ale také adagiem jako součástí scénického pas de deux. Adagio v kontextu s tréninkem klasického tance popisuji hlavně podle metodik ruských pedagogů A. J. Vaganovové a N. I. Tarasova. Nastiňuji zde počátky vývoje pas de deux, které se v novodobých baletech prezentuje převážně jako duet. Také se zabývám popisem scénického adagia z 3. jednání Labutího jezera, jehož neopomenutelnou součástí je partnerská práce. Metodiku a rozdělení tance s partnerem popisuji podle N. Serebrennikova.My schoolwork called The Dance Elements of Adagio In the Context of Pas de deux concerns a description and structure of adagio and how adagio enriches the class of a classical dance, furthermore it also concerns Adagio as a part of scenic pas de deux. In the context of class of a classical dance of Adagio, my work deals mainly with methods of Russian teachers such as A. J. Vaganova
and N. I. Tarasov. I also outline the beginnings of an evolution of pas de deux which are represented as duets in the nowadays ballet performances. Another aspect which I focus on is a description of scenic Adagio from Swan Lake, act 3, especially a partnership which is the indispensable part. The methodology and the division of dance with a partner is described according to N. Serebrennikov and his method.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/6693