Original title:
Flétna v díle Györgye Ligetiho
Translated title:
Flute in the works by György Ligeti
Authors:
Havel, Daniel ; Pivoda, Radomír (advisor) ; Hlaváč, Jiří (referee) ; Válek, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Tato magisterská práce pojednává o tvorbě skladatele Györga Ligetiho se zaměřením na skladby, kde je součástí obsazení flétna. V úvodu je život a dílo skladatele představeno z pohledu časové osy a jsou zde uvedeny základní kompoziční proměny skladatelových děl. Hlavní kapitoly obsahují konkrétní díla s obsazením flétny, pikoly, altové nebo basové flétny a způsoby kompoziční práce na konkrétních ukázkách. Obsažena jsou také díla vokální, i když v nich flétna nezastává tak významnou roli, jako ve skladbách instrumentálních. Vzhledem k omezené dostupnosti některých partitur nejsou přiloženy příklady u všech kompozic. Práce proto čerpá také velkou měrou z nahrávek. Opomenuty nejsou ani důležité premiéry či sólisté, kteří se podíleli na produkcích daných skladeb ještě během skladatelova života.This master´s thesis discusses works by György Ligeti and is focused on the works where the flute is a part of the ensemble in any way. There is a short biography and list of works with introducing composer´s compositional style in a time line view at the begining. Main chapters contain specified compositions which include flute, piccolo, contraalto or bass flute and with examples of theirs role in these compositions. There are vocal works as well in spite of the fact that flute is not so important as in the instrumental works. Some parts of musical score examples are given throughout this thesis. The first performances along with performers who took a part in these productions during Ligeti´s life are not forgotten as well.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/6621