Original title:
Analýza úspěchu značky Kofola
Translated title:
Analysis of the brand Kofola's success
Authors:
Šlechta, Martin ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Jandová, Lucie (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Skvělým příkladem značky, které se úspěšně zapojit se do dialogu se zákazníky, je podle mého názoru Kofola, které se výborně povedlo využít svého "starého já" a některých myšlenek, které jsou spojeny s první etapou jejího "života" za totalitního režimu. Charakteristické pro ni je, že se řídí nejmodernějšími principy řízení značek. Je otevřená svým zákazníkům a bere je spíše jako své spojence na cestě určitým směrem, který díky své velikosti může udávat a ovlivňovat, než jako publikum, kterému říká, co má dělat. Jsem přesvědčen, že právě tato otevřenost stojí za úspěchem její živoucí síly a vášně, kterou pro ni má tolik jejích fanoušků, kteří tuto vášeň nepochybně promění v opakované nákupy jejích produktů. V této práci se pokusím popsat a vysvětlit způsob, jak tohoto otevřeného vztahu dosáhla a jak se jí ho daří udržovat, pomocí popisu značky jako výchozího bodu, který udává směr pro jednotlivé kampaně a popisu kampaní samotných, jako konkrétních příkladů uplatnění strategie značky.Explaining how Kofola successfully entered the conversation with its customers and fans and how it used great cultural ideas to engage the consumers and let them co-create the brand.
Keywords:
brand; branding; co-creation; engagement; herd; kofola; marketing; social network; brand innovation; branding; cultural idea; dialog; engagement; facebook; herd; kofola; marketing; molekula značky; reverzní inženýring značky; spolutvorba; stádní teorie; word of mouth wom; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13481