Original title:
Marketingová strategie "zeleného hotelu" na příkladě hotelu Chateau Mcely
Translated title:
The Marketing Strategy of Green Hotel Presented on Chateau Mcely
Authors:
Tvrdíková, Zdeňka ; Kiráľová, Alžbeta (advisor) ; Indrová, Jarmila (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií zeleného hotelu, která je zpracována na příkladě Chateau Mcely. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola je zaměřena na teoretická východiska a pojednává o důležitosti hotelového průmyslu a aplikovaní marketingové strategie v tomto oboru. Je zde definován pojem zelený hotel a rozebrána jeho určující kritéria. Druhá kapitola se zabývá charakteristikou hotelu Chateau Mcely a analýzou jeho marketingové strategie. Ve třetí kapitole jsou navrženy opatření a změny, tak aby vznikla marketingová strategie zeleného hotelu, kterou je možno aplikovat v dalších ubytovacích zařízeních.This dissertation is focused on marketing strategy of green hotel which is presented on Chateau Mcely. It consists of three chapters. The first chapter contains the theoretical data which includes the importance of the hotel industry and the necessity of application of marketing strategy in this branch. The concept of green hotel is defined and the criteria are presented. The second chapter includes the characteristics of hotel Chateau Mcely and analysis of its marketing strategy. In the third chapter there are suggested measures and changes of marketing strategy to be able to apply it in general in other accommodation facilities.
Keywords:
Chateau Mcely; green hotel; marketing strategy; Chateau Mcely; marketingová strategie; zelený hotel
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13468