Original title:
Uvedení nového modelu automobilu na trh
Translated title:
Launching of a new car model on the market
Authors:
Biedermann, Petr ; Machková, Hana (advisor) ; Štěrbová, Ludmila (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je rozdělena do tří částí. První se věnuje teoretickým přístupům k tvorbě marketingové strategie se zaměřením na činnosti spojené s uvedením nového výrobku na trh. Tyto teoretické přístupy jsou rovněž srovnány s praxí ve společnosti Renault. Druhá část práce je zaměřena na konkrétní příklad použití marketingové strategie -- uvedení modelu Renault Koleos na český trh. Závěrečná část práce hodnotí úspěšnost uvedení nového modelu a snaží se nalézt slabá místa ve strategii společnosti Renault a navrhnout jejich nápravu.This master thesis is divided into three parts. First part deals with theoretical approaches in marketing strategy with special focus on activities connected to a launch of a new product. These theoretical approaches are compared to common practice in company Renault. Second part focuses on particular case of using marketing strategy -- launching of Renault Koleos model on the Czech market. In the final part of this work we evaluate results of this launch, we try to find weak points and propose corrections of company's marketing strategy.
Keywords:
car; marketing; product; automobil; marketing; výrobek
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13440