Original title:
Budování značky
Translated title:
BRANDBUILDING AND RESEARCH OF "ACTIVIA" IMAGE
Authors:
Novotná, Andrea ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Černá, Jitka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce seznámuje čtenáře se základními informacemi týkající se brandbuildingu, mapuje prvky a všechny aspekty ovlivňující budování hodnoty značky Activia a hodnotí je dle kritérií pro budování hodnoty značky. Poslední část se věnuje provední vlastního výzkumu značky (image, osobnost, průzkum reklam, obecná zjištění týkající se top of mind značek, aspektů ovlivňujících výběr jogurtového výrobku apod.).Main goals of thesis are: - to map steps and elements in building Activia brand - to consider coherence of these elements and contribution to brand value, - to validate elements according to criterion of building brand - to work out own research among target group of customers. Main points in my own research are: - to find out spontaneous level of knowledge of a brand, top of mind yoghurt brand, top of mind advertisements, mostly bought Activia products, criterions considered during shopping yoghurts, brand personality and brand image - to create BAV (Brand Asset Valuator) based on knowledge, differentiation, esteem and relevance.
Keywords:
Activia; brand; image; brand; budování; image; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13145