Original title:
Analýza prodejních dat vybrané společnosti se zaměřením na rychloobrátkové zboží
Translated title:
A sell-out data analysis of a particular company with focus on fast moving consumer goods
Authors:
Kořínková, Martina ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zaměřuje na význam analýzy prodejních dat pro podporu rozhodování. Teoretická část se zabývá charakteristikou a sepcifiky odvětví business intelligence i jeho vývojem, rozebírá omezení a příležitosti pro rozvoj. Je rozvedena jak stránka zpracování dat, tak postup a techniky při samotné analýze. Praktická část je zaměřena na prodejní data konkrétního řetězce z pohledu dodavatele rychloobrátkového zboží. Analýza prodejních dat je postavena na reálných příkladech z praxe a jejím výstupem jsou doporučení pro obchodní tým.The thesis deals with data analysis importance for decision making process. The theoretical part focuses on characteristics and specific attributes of the business intelligence, its history and development, limitations and opportunities. The data processing as well as steps or techniques necessary for the analysis are further examined. The practical part deals with sell-out data analysis of a particular retailer from its supplier point of view. The sell-out data analysis is based on real business examples and results in recommendations for a business team.
Keywords:
analysis; business intelligence; fast moving consumer goods; retailer; analýza; business intelligence; obchodní řetězec; rychloobrátkové zboží
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30138