Original title:
Analýza komunikačního mixu společnosti Coca Cola na českém trhu
Translated title:
Analysis of communication mix of the company Coca-Cola on the Czech market
Authors:
Málková, Alena ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Koudelka, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce pojednává o komunikačním mixu společnosti Coca-Cola se zaměřením na stejnojmennou značku Coca-Cola na českém trhu. Cílem práce je zanalyzovat současný komunikační mix značky, odhalit základní aspekty, které komunikační mix ovlivňují a navrhnout konkrétní změny mixu. Úvodní část seznamuje čtenáře s jednotlivými komunikačními nástroji, jejich klady a zápory, optimální strukturou komunikačního mixu a dalšími teoretickými poznatky. Tento teoretický rámec tvoří základ pro pochopení problematiky marketingové komunikace a získané znalosti jsou na následujících stránkách propojeny se značkou Coca-Cola. Stěžejní část se věnuje trhu nealkoholických nápojů, trendům a analýzám. Jsou zde zachyceny klíčové faktory ovlivňující strukturu komunikačního mixu. Tyto informace tvoří základnu pro návrh změn v komunikačním mixu značky Coca-Cola.The subject of this diploma thesis is the communications mix of The Coca-Cola Company and it is focusing on the brand Coca-Cola on the Czech market. The aim is to analyze current communication mix of brand Coca-Cola, reveal fundamental aspects that influence the communication mix and propose specific changes to the mix. Introductory part acquaints readers with the various communication tools, their advantages and disadvantages, the optimal structure of the communication mix and other theoretical information. This theoretical framework forms the basis for the understanding of marketing communications and this knowledge is connected with the brand Coca-Cola on the following pages. The main part is devoted to soft drinks market, trends and analysis. There are captured key factors influencing the structure of the communication mix. This information forms the basis for changes in the communications mix of brand Coca-Cola.
Keywords:
analysis 5C; Coca-Cola; communication mix; optimization; SWOT analysis; analýza 5C; Coca-Cola; komunikační mix; optimalizace; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29879