Original title:
Komunikační strategie společnosti Heinz v kategorii tomatových produktů
Translated title:
Communication Strategy of the H.J.Heinz Company in the Cathegory of Tomato Products
Authors:
Čančíková, Tereza ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Šťastná, Blanka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V teoretické části se soustředím na vysvětlení marketingových termínů, které jsou pro tuto diplomovou práci podstatné. Zabývám se zejména popisem významu marketingu, komunikační strategie, marketingového a komunikačního mixu. Praktická část js zaměřena na aplikaci teoretických poznatků do konkrétního projektu uvedení nové produktové řady protlaků a pyré Heinz na trh s tomatovými produkty. Po popisu dílčích částí marketingového mixu se věnuji do hloubky mixu komunikačnímu. Poslední dvě kapitoly se týkají vyhodnocení úspěšnosti zvolené komunikační strategie a jsou zde obsaženy i návrhy na změny.In the first theoretical part I focuse on explaining of the basic marketing terms that are relevant for this thesis. I deal with the description of the importance of marketing, communication strategy, marketing and communication mix. The practical part is focused on the application of theoretical knowledge into a concrete project of the new product line of Heinz tomato paste and puree. After describing the individual parts of the marketing mix I analyze the communication mix. In the last two chapters I concern the evaluation of the communication strategy chosen by the Heinz company and I suggest some propositions for changes, too.
Keywords:
Communication Strategy; Marketing Mix; Tomato Products; komunikační strategie; marketingový mix; tomatové produkty
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29577