Název:
Využití virálního marketingu v komerčních komunikacích
Překlad názvu:
Viral marketing in the context of commercial communications
Autoři:
Černý, Ondřej ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá fenoménem virálního marketingu v rámci komerčních komunikací. První část popisuje měnící se prostředí komerčních komunikací a upozorňuje na nové trendy, jako jsou guerilla marketing, event marketing, product placement a využití nových technologií. Nový potenciál představují i sociální média, mezi která řadíme sociální sítě, blogy, sdílení multimédií a další. Druhá část přibližuje teorii virálního marketingu, jeho vznik a hlavní výhody i nevýhody. Zároveň nabízí strategii pro vytvoření virální kampaně, soustředí se na zásady pro využití virálních prvků s důrazem na Facebook, Twitter a užití videa. Třetí část zkoumá tři konkrétní české virální kampaně značek Aquila, T-Mobile a Fernet Stock. Navazuje kvantitativní výzkum provedený formou dotazníkového šetření a kvalitativní, kde byla použita metoda diskusní skupiny. Obě části výzkumu poskytly užitečná data o chování české populace na internetu a jejich vnímání virálního marketingu.The purpose of my thesis is to analyse viral marketing in the context of commercial communications. The first part describes the changing environment of commercial communications and focuses on new trends such as guerrilla marketing, event marketing, product placement and use of high-tech. Also, the social media emerged, such as social networks, blogs, multimedia sharing platforms etc. The second chapter deals with the viral marketing theory, its inception and main advantages and disadvantages. At the same time the paper offers the strategy for viral campaign creation, it focuses on viral principles on Facebook, Twitter, and video sharing. The third chapter examines 3 Czech viral campaigns from Aquila, T-Mobile and Fernet Stock. The work is concluded by the two-part research: quantitative (made via questionnaires) and qualitative (focus group). The research gathered useful data on the internet usage in the Czech Republic and on perception of viral marketing in the population.
Klíčová slova:
komerční komunikace; sociální média; virální marketing; commercial communications; social media; viral marketing
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/29248