Original title:
Vliv kulturních odlišností na reklamu
Authors:
Kuncová, Renata ; Průša, Přemysl (advisor) ; Postler, Milan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
Tato práce se zabývá vlivem kulturních rozdílů na oblast reklamy. Nejprve definuje kulturní elementy, a poté, dle modelu Hofstedových dimenzí, zkoumá charakteristické rysy jednotlivých národů v rámci Evropské Unie. Poznatky aplikuje na propagační prostředí a zjišťuje působení kulturních prvků. Samotná studie se zaměřuje na pozorování kulturních projevů v televizních spotech na pivo, a to v České republice, Německu, Velké Británii a částečně v Itálii. Výzkum je prováděn za účelem stanovení dominantních apelů a témat, které se v daných spotech určené země vyskytují, aby bylo možné posoudit, zda národnostní odlišnosti ovlivňují reklamní vyjádření. Jednotlivá témata se poté posuzují z hlediska vhodnosti pro daný stát a práce tedy poskytuje určité vodítko pro výběr marketingové strategie v oblasti pivní reklamy.
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/7053