Original title:
Privátní značky ve vybrané obchodní jednotce
Translated title:
Private brands in a chosen trading unit
Authors:
KOVANDOVÁ, Martina Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Má bakalářská práce je zaměřena na privátní značky ve vybrané maloobchodní jednotce. Hlavním cílem práce je provést marketingový výzkum privátních značek ve vybrané obchodní jednotce a výsledky porovnat s jinou maloobchodní jednotkou. Práce se skládá ze dvou částí. První část obsahuje přehled literatury, ve které jsou vysvětleny základní pojmy související s tématem práce. Druhá část je praktická část. V této části jsem provedla marketingový výzkum. Nakonec jsou vyhodnoceny výsledky výzkumu a navrženo několik doporučení na zlepšení situace. My bachelor thesis is aimed at private labels in a selected retail unit. The main aim of my thesis has been carrying out market research for private labels in a selected retail unit and comparing the results with other retail unit. The thesis consists of two parts. The first part contains a review of literature in which are explained basic concepts related to the theme of thesis. The second part is practical part. In this part I have done market research. In the end are evaluated the results of the research and was proposed several recommendations to improve the situation.
Keywords:
brand; consumer; market research; private label; retail unit; maloobchod; marketingový výzkum; privátní značka; spotřebitel; značka Citation: KOVANDOVÁ, Martina. Privátní značky ve vybrané obchodní jednotce. České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/14928