Original title:
INSCENACE JAKO REALIZACE REŽIJNĚ DRAMATURGICKÉ KONCEPCE
Translated title:
Performance as a realization of direction - dramaturgical conception
Authors:
Zembok, Ewa ; Hrbek, Daniel (advisor) ; Korčák, Jakub (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] V práci ?Inscenace jako realizace režijně-dramaturgické koncepce? Ewa Zembok popisuje realizaci Baala od Bertolda Brechta. V první kapitole je rozvedeno podrobněji hledání textu, kde hlavním kritériem byla osobní zaujatost inscenátorů, výběr právě Brechtova Baala a jeho ideální verze. Ve druhé části Zembok řeší svou, potažmo režijně-dramaturgickou, interpretaci Baala, ale na základě předcházející úvahy o podstatě ?interpretace? a ?motivu? a následně pak její aplikaci na daný text. Dále hledání ideálního prostoru, scénografie, hudby, práce s jazykem a dalších iscenačních složek. Ověřování přípravné fáze v praxi rozebírá Zembok ve třetí kapitole své práce. Reflexi na jednotlivé fáze práce na školní inscenaci po jejím uvedení na jeviště popisuje kapitola poslední.The Ewa Zembok?s Bachelor Thesis ?Performance as a realization of direction ? dramaturgical conception? records the staging of Bertolt Brecht?s Baal. The first chapter describes in details the searching process, the choise of text and it?s best version then. The second part focuses on direction ? dramaturgical interpretation of Baal with contemplatation about essence of ?interpretation? and ?motif? in the foreground and theirs? application to the text. Next she writes about the meaning of space, stage design, music, work with language and other staging elements. In next chapter Zembok deals with problems arising from the rehearsal process. In the conclusion section the author reflects on performance after the premiere.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/5073