Original title:
Choreografická tvorba a herectví
Translated title:
The choreography and the acting
Authors:
Kupcová, Soňa ; Němečková, Elvíra (advisor) ; Slezáková, Kristýna (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Pro moji práci s názvem Choreografická tvorba a herectví jsem si vybrala téma na základě své vlastní a první choreografické zkušenosti, kde jsem se rozhodla pracovat s propojením mluveného slova a tance.
Především jsem se zaměřila na problematická místa, která vznikají z již zmiňovaného spojení. Dále jsem vybrala mně blízké osobnosti, jak z historie, tak ze současnosti, které jsou pro spojení mluveného slova a tance velmi důležité.
Hlavním cílem bylo pokusit se zodpovědět několik základních otázek, které jsem si položila v úvodu své práce, a na některé jsem našla alespoň částečné odpovědi.
Závěr jsem věnovala své choreografii s názvem ? Tak tedy račte!? a jejímu rozboru, kde jsem popsala samotný průběh práce a především shrnula všechna problematická a stěžejní místa.For my work, called choreography and acting, I chose the topic based on my own choreography and the first experience where I decided to use the combination of speech and dance.
I mainly focused on the problematic situations that arise from the already mentioned connection. Thet I chose some influential personalities both from history and from today whose work is related to the spoken word and dance.
The main objective was to try to answer some basic questions I have asked in the introduction of my thesis and I found at least partial answers to some of them.
Finally I dealt with my own choreography called ?So come in, please!? and its analysis, where I tried to describe the work process itself and in particular to sum up all the problematic and crucial points.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/4997