Original title:
Dramaturg jako člen tvůrčího týmu
Translated title:
THE DRAMATURGIST AS FULL MEMBER OF THE CREATIVE TEAM
Authors:
Čepková, Kristýna ; Kudláčková, Jana (advisor) ; Vedral, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Práce se zaměřuje zejména na praktickou stránku dramaturgické spolupráce na inscenaci. Kristýna Čepková zmiňuje v úvodu svou dosavadní zkušenost v oboru a cíl této práce. První kapitola se zabývá teoretickou přípravou na zkoušení bakalářské inscenace hry Ann Jellicoe, Bezva finta. Tato část zahrnuje faktografické údaje, komentář k inscenační úpravě a rozbor hry. Ve druhé kapitole autorka popisuje jednotlivé fáze zkoušení a zabývá se některými problémy, které vyplývají ze specifičnosti zvoleného textu. Třetí část je vlastní reflexí spolupráce na inscenaci a jejího výsledného tvaru, který byl prezentován na klauzurách. Závěr obsahuje úvahu o osobním přístupu a předpokladech ke zvolenému oboru.The work is focused mainly on the practical part of dramaturgy and the cooperation in staging. In the introduction Kristýna Čepková mentions her own present experience in field of dramaturgy and objective of this work. First chapter considers theoretical preparation of rehearsing the bachelor inscenation of the play by Ann Jellicoe, The Knack. This part of the thesis includes statement of facts, commentary on the adaptation and the text analysis. In the second chapter the author describes individual rehearsals and considers some problems which follow from the specificity of this text. Third part is a reflection of the cooperation and the final production which was presented as part of the bachelor exam. The conclusion contains consideration of the skills and personal attitude to chosen specialization.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/4542