Original title:
Dance for camera z pohledu producenta
Translated title:
Dance for camera
Authors:
Párová, Karolína ; Kallista, Jaromír (advisor) ; Šuster, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Práce se snaží postihnout fenomén mezioborového žánru ?dance for camera?, a to především z hlediska produkčního a distribučního. Dance for camera je zde vnímán jako žánr, kdy je tanec inscenován přímo pro kameru. Letmé představení historie dance for camera slouží jako prolog k praktickému uvažování o tanečních filmech z pohledu výrobních specifik a distribučního potenciálu. Přestože v zahraničí se žánr dynamicky rozvíjí už více než 20 let, u nás se - až na výjimky v 90. letech - jedná o obor málo vyhledávaný (ze strany choreografů), téměř neznámý (pro filmaře) a takřka s nulovou šancí k získání státní podpory. Cílem práce je hledat důvody této absurdní neexistence žánru u nás.The thesis focuses on phenomenon of the genre ?dance for camera?, and thus mainly from the producer?s and distributor?s point of view. Dance for camera is here explored as the genre, in which the dance is specially created for the camera. A brief presentation of its history serves as a prologue to practical considerations about dance films in the light of production specifics and distribution?s potential. Although the genre has been dynamically developing for more than twenty years by now abroad, in the Czech Republic it is ? with exceptions in the 90?s ? a kind of art that is little sought by choreographers, almost unknown for filmmakers and practically unsupported from the state. The goal of the thesis is to find the reasons of this absurd inexistence of the genre here.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/4448