Název:
Fantazie a tvořivost v počátcích výuky hry na housle
Překlad názvu:
Phantasy and creativity in the beginning of violin play education
Autoři:
Mašlaňová, Magdaléna ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Kotmel, Bohumil (oponent) ; Pazdera, Jindřich (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá fantazií a tvořivostí v počátcích výuky hry na housle. Je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola se zabývá představivostí, fantazií a dětskou hudební tvořivostí z hlediska psychologie, další kapitola obsahuje pojednání o důležitých rysech osobnosti pedagoga. Třetí kapitola je věnována některým problémům při výuce a otázkám spolupráce s rodiči. Další kapitola představuje podněty a nápady, vycházející ze zkušeností učitelské praxe. Poslední kapitola ukazuje, jakým způsobem může být zpracováno téma rozvíjení dětské fantazie ve skladbách pro začínající houslisty. Práce obsahuje konkrétní ukázky, příklady a poznámky pod čarou.This thesis is engaged in phantasy and creativity in the beginning of violin play education. It is divided into five chapters. The first chapter deals with imagination, phantasy and children´s musical creativity from the psychological point of view, the following chapter contains a discussion on important features of the teacher´s personality. The third chapter is dedicated to some problems within education and to points of co-operation of parents. The following chapter introduces motives and ideas originating from experience of pedagogical practice. The last chapter shows in which way the topic of developing the children phantasy can be presented in compositions for young violinists -beginners. The thesis contains actual demonstrations, examples and the footnotes.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/2502