Original title:
Spotřební chování na trhu osobních automobilů v ČR
Translated title:
Consumer behavior in the passenger car market in the Czech Republic
Authors:
Příkopová, Zuzana ; Koudelka, Jan (advisor) ; Vávra, Oldřich (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitelů na trhu osobních automobilů v ČR. Hlavním cílem práce je charakteristika trhu osobních automobilů v České republice, nalezení preferencí a podstatných faktorů, které ovlivňují oslovený vzorek respondentů, nastínění předpokládaného dalšího vývoje a formulace možných marketingových doporučení. Těžištěm práce je vlastní marketingový výzkum, který je proveden pomocí dotazníkového šetření u spotřebitelů ve věku mezi 20 -- 35 lety. Vyhodnocení marketingového výzkumu probíhalo na úrovni analýzy I. a II. stupně s důrazem na odlišnosti mezi jednotlivými skupinami respondentů. Veškeré zjištěné poznatky jsou shrnuty jak v závěru, tak podrobněji i v samostatné subkapitole, která zároveň obsahuje některá marketingová doporučení.This Bachelor thesis deals with the behavior of consumers in the passenger car market in the Czech Republic. The main objective is to characterize the passenger car market in the ČR, find preferences and the essential factors affecting the sample of respondents addressed, outline the anticipated further development and formulate possible marketing recommendations. Thesis focuses on my own marketing research, which is done through a questionnaire survey among consumers aged between 20 -- 35 years old. The evaluation of marketing research was done at the 1st and 2nd level of analysis with attention on differences among particular groups of respondents. All identified information is summarized as at the end of the thesis, so in the previous subchapter, which also contains some marketing recommendations.
Keywords:
consumer behavior; marketing research; passenger car market; marketingový výzkum; spotřební chování; trh osobních automobilů
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24292