Original title:
Obchodní a kulturní specifika v obchodním styku v Thajsku
Authors:
Záhradník, Adam ; Lhotáková, Markéta (advisor) ; Müllerová, Františka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá obchodními a kulturními zvyklosti charakteristickými při obchodování v Thajsku. Cílem práce je přiblížit thajské podnikatelské prostředí potenciálním investorům z vyspělých zemí, poskytnout jim rady a informace, jenž jim pomůžou pochopit tradice a mentalitu místního obyvatelstva a usnadní proniknutí na thajský trh. Práci uzavírají příběhy podnikatelů působících v Thajsku, jenž se na základě průzkumu podělili o své zkušenosti s vedením podniku v Thajsku.The thesis concerns business and cultural specifics characteristic for doing business in Thailand. The goal of the thesis is to specify business environment in Thailand for the potential investors from developed countries and help them to understand local traditions and mentality of the Thais, which make the entry to the Thai market easier. The thesis close stories of successful businessmen running the companies in Thailand.
Keywords:
business in Thailand; Thai market; Thailand; obchodní zvyklosti; specifika thajského trhu; Thajsko
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25348