Home > Academic theses (ETDs) > Doctoral theses > Analýza možností a konkrétních forem vzdělávání prostřednictví ICT-online jako předpokladu rozvoje virtuální týmové práce v organizacích.
Original title:
Analýza možností a konkrétních forem vzdělávání prostřednictví ICT-online jako předpokladu rozvoje virtuální týmové práce v organizacích.
Translated title:
Analyse of concrete forms online ICT enabled learning as an assumption of virtual teamwork development in organizations
Authors:
Kašparová, Eva ; Bedrnová, Eva (advisor) ; Srpová, Jitka (referee) ; Pour, Jan (referee) Document type: Doctoral theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Problematika organizačního vzdělávání je jedním z klíčových faktorů vedoucích k získání konkurenční výhody v soudobé globalizované praxi. Práce řeší problematiku vzdělávání prostřednictvím ICT tzv. online se zaměřením na virtuální týmovou práci. Cílem disertační práce je jednak nastínění teoretických východisek pro změnu přístupu ke vzdělávání. Dále pak deskripce, analýza a komparace současných zkušeností s realizací vzdělávání online v konkrétních programech organizačního vzdělávání a identifikace styčných bodů s uplatňováním nových forem práce v oblasti virtuální týmové práce a teleworku. Těžištěm zájmu jsou pak zejména inovativní postupy odpovídající formě vyučování online. Dalším cílem je formulace konkrétních doporučení pro přípravu, organizaci a realizaci výcviku virtuální týmové práce a formulace doporučení pro její další možné uplatnění pro práci na dálku tj. telework .Present organizational continual training process seems to be one of the key factors leads to the competitive advantages. The topic of the dissertation is ICT enabled online learning with a view to virtual teamwork. The aim is to draw out a theoretical base for changes in present teaching process at first. Second main aim is a description, comparison and finding the interface in online learning experience in pilot projects of online study programs focusing especially to the innovative approaches and comparison of present experience there. The other aim of the written work is formulation of concrete recommendation for preparation, organization and realization of virtual teamwork and formulation of recommendation for an utilization of ICT enabled social interactive online learning in telework.
Keywords:
e-learning; social systems; virtual teamwork; e-learning; sociální systémy; virtuální týmová práce
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28052