Original title:
Strategická analýza podniku
Translated title:
Strategic Analysis of an Enterprise
Authors:
Čížek, Jan ; Kovář, František (advisor) ; Hauptmann, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Obsahem práce je strategická analýza a definice strategické pozice obchodněmarketingové části korporace, která se zabývá prodejem spotřební elektroniky a domácích spotřebičů. K hodnocení externího prostředí je využita PEST analýza a Porterův model pěti konkurenčních sil. Vnitřní prostředí organizace je posuzováno analýzou zdrojů organizace, analýzou kompetencí organizace a Porterovým hodnotovým řetězcem. Sestavená SWOT analýza hodnotí vnitřní prostředí organizace ve vztahu k jejímu okolí. Cílem práce je provést strategickou analýzu zvolené firmy a navrhnout opatření pro její rozvoj.A content of the thesis comprises strategic analysis and definition of a strategic position of the sales -- marketing part of a corporation, which deals with selling consumer electronics and home appliances. The PEST analysis and Porter's model of five competitive fights is used for evaluation of the external surrounding. The internal surrounding of the organization is considered with the analysis of sources of the organization, with analysis organization's competences, and with Porter's value chain. Compiled SWOT analysis evaluates the internal surroundings of the organization related to its vicinity. A goal of the thesis is to accomplish strategic analysis of the selected company and to suggest steps for its development.
Keywords:
5F analysis; Analysis of sources; PEST analysis; Strategic analysis; SWOT analysis; 5F analýza; Analýza zdrojů; PEST analýza; Strategická analýza; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24610