Název:
Marketingový význam prezentácie umenia vo verejnom priestore štatutárneho mesta Brna
Překlad názvu:
Marketing significance of the presentation of arts in the public space of the Statutory city of Brno
Autoři:
Murdzová, Alexandra ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Cieľom tejto diplomovej práce je upriamiť pozornosť na možnosti prezentácie umenia vo verejnom priestore a na jej prínos pre mareting umenia a kultúrnych inštitúcií. Diplomová práca sa zameriava na priestor štatutátneho mesta Brna a poskytuje hodnotenie prínosu vybraných realizovaných akcií a výsledky môjho vlastného marketingového prieskumu. V úvodnej časti diplomovej práce sú vysvetlené niektoré dôležité teoretické pojmy a súvislosti. Nasleduje popis možností eliminácie prístupových bariér verejnosti k umeniu pomocou jeho prezentácie vo verejnom priestore. Významná časť diplomovej práce sa zaoberá prezentáciou umenia v priestore obchodného a spoločenského centra Galerie Vaňkovka v Brne a na konkrétnych príkladoch demonštruje prínosy spolupráce obchodného centra s jednotlivými umelcami či kultúrnymi inštitúciami. Najvýznamnejšiu časť diplomovej práce tvorí marketingový prieskum medzi návštevníkmi Galerie Vaňkovka. Na vzorku 200 respondentov som skúmala, jako návštevníci Galerie Vaňkovka vnímajú prezentáciu umenia v priestore obchodného centra. Dospela som k záveru, že prezentácia umenia v týchto priestoroch môže významne podporiť marketing umenia a kultúrnych inštitúcií.Cílem této diplomé práce je upozornit na možnosti prezentace umění ve veřejném prostoru a na jejich přínos pro mareting umění a kulturních institucí. Diplomová práce sa zaměřuje na prostor statutárního města Brna a poskytuje hodnocení přínosu vybraných realizovaných akcií a výsledky mého vlastního marketingového průzkumu. V úvodní části diplomové práce jsou vysvetleny některé důležité teoretické pojmy a souvislosti. Nasleduje popis možností eliminace přístupových bariér veřejnosti k umění pomocí jeho prezentace ve veřejném prostoru. Významná čásť diplomové práce sa zabývá prezentací umění v prostoru obchodního a společenského centra Galerie Vaňkovka v Brně a na konkrétních příkladech demonstruje přínosy spolupráce obchodního centra s jednotlivými umělci či kulturními institucemi. Nejvýznamnejší časť diplomové práce tvoří marketingový průzkum mezi návštěvníky Galerie Vaňkovka. Na vzorku 200 respondentů jsem zkoumala, jak návštěvníci Galerie Vaňkovka vnímají prezentaci umění v prostoru obchodního centra. Dospěla jsem k závěru, že prezentace uměnia v těchto prostorech může významně podpořit marketing umění a kulturních institucí.The aim of this diploma thesis is to draw attention to possibilities of presentation of arts in the public space and its benefit for Arts and cultural organisations marketing. The thesis concentrates on the area of Statutory city of Brno and provides both evaluation of benefits of selected implemented events and results of my own marketing research. In the introductory part of the thesis, there are some important theoretical expresions and contexts explained. Furtheremore, there are described possibilities of elimination of barriers of both the access and approach of the public to arts through their presentation in the public space. An important part of the thesis deals with presentation of arts in the space of shopping centre Galerie Vaňkovka Brno and provides particular examples which demonstrate benefits of cooperation of a shopping centre with individual artists or cultural institutions. The most significant point of the thesis is the marketing research conducted among visitors to Galerie Vaňkovka. On the sample of 200 respondents I examined how the visitors to Galerie Vaňkovka perceive presentation of arts in the space of shopping centre. The conclusion which I reached is that presentation of arts in such spaces can support significantly the marketing of arts and cultural institutions.
Klíčová slova:
marketing umění a kulturních institucí; marketingový průzkum; statutární město Brno; veřejný prostor; marketing of arts and cultural institutions; marketing research; public space; Statutory city of Brno
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/24759