Original title:
Corporate identity, vizuální komunikace a jejich vliv na management firmy
Translated title:
Visual communication, corporate identity and their influence on management of companies
Authors:
Kyncl, Jiří ; Horný, Stanislav (advisor) ; Krsek, Libor (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Ve své diplomové práci se zabývám problematikou vizuální komunikace a corporate identity ve vztahu k managementu firmy. Definuji základní termíny jako jsou komunikace, vizuální komunikace, firemní styl. Ve druhé části práce jsem sestavil jakýsi návod a soubor doporučení pro management zejména menších firem, který by jim měl pomoci orientovat se v problematice corporate identity a firemního stylu. Tato doporučení jsem doplnil o praktický příklad grafického manuálu, který jsem k tomu vytvořil.In my diploma thesis I'm dealing with questions of visual communication and corporate identity in connection with company's management. At first I briefly characterize termins connected with this topic such as communication, visual communication, corporate identity. In the second part of my thesis I made a set of advices and recommendations for management of small companies, which should help them to orient in the problematics of corporate identity and visual style. These recommendations are supported by practical example of graphical manual I made for that.
Keywords:
company management; corporate identity; graphic manual; manual; visual communication; corporate identity; firemní styl; grafický manuál; management firmy; vizuální komunikace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26762